Sadeln ligger illa!

Sv: Sadeln ligger illa!

Salasolen skrev:
Mmmm. Nu använder jag den gamla.. Det är bättre att min rumpa lider än att han får ont i ryggen!


Faktiskt inte. Om du ska ha en ny sadel, se till att både du och hästen trivs i den, för det är lika viktigt att BÅDE ryttare och häst trivs i sin sadel.
 
Sv: Sadeln ligger illa!

Tycker den gamla sadeln passar bra mycket bättre då den inte är så bananformad....
 
Sv: Sadeln ligger illa!

Qyenn97 skrev:
Faktiskt inte. Om du ska ha en ny sadel, se till att både du och hästen trivs i den, för det är lika viktigt att BÅDE ryttare och häst trivs i sin sadel.

Jag ska köpa en ny som passar oss båda, men i väntan på att det händer....
 
Sv: Sadeln ligger illa!

Tycker att det är svårt att se hur sadeln ligger utan paddar på grund av bildens kvalitet. Jag tycker dock att sadeln ser på tok för liten ut! Är den en 15"? Ser ut som om hästen kan ha en 17" utan problem.
 
Sv: Sadeln ligger illa!

Den gamla sadeln låg också riktigt illa... Hade jag varit du hade jag tömkört eller liknande tills ni hittat en bra sadel.
 
Sv: Sadeln ligger illa!

NÄE ! fy så hemskt .

Jag blir frustrerad när jag ser sånt här ! ÅK till en sadelutprovare och köp en ny sadel för sjutton ! stackars häst !
 
Sv: Sadeln ligger illa!

:confused:
Tumstorleken anger ju sitsstorleken, alltså efter ryttarens mått. Denna ryttare kanske inte kan ha en större sadel.
 
Sv: Sadeln ligger illa!

Har uppfattat det som om trådskaparen säger att sadeln är förliten även för henne och "bara rymmer 1/4 av hennes rumpa". Verkar vara för liten för både häst och ryttare. I valet mellan för liten för hästen och för stor för ryttaren måsten väl trots allt hästens bästa vara vägledande ... eller?
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar på det här med att köpa sadel när man inte har tillgång till utprovare... hur gör man? Sadelutprovning verkar inte förekomma i...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Luem
·
Utrustning Vad är detta för sadelmärke. Graveringen på sadeln var utsliten så där såg man inte vad det var för sadel. Ledsen för stor bild. Kunde...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Nevermind
·
Utrustning hej! Tänkte bara å det ödmjukaste be om en liten kommentar på hur denna (en wintecsadel) ligger på min ungponny? Har bara lånat sadeln...
2
Svar
27
· Visningar
1 479
Senast: Krokus
·
Utrustning Min mor har fått hem en ny häst som behöver sadel. Dock har hon en rygg som vi inte har en aning om vilka märken kan passa. Tanken är...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Wonderwoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp