Sadeln ligger illa!

Sv: Sadeln ligger illa!

Salasolen skrev:
Mmmm. Nu använder jag den gamla.. Det är bättre att min rumpa lider än att han får ont i ryggen!

Faktiskt inte. Om du ska ha en ny sadel, se till att både du och hästen trivs i den, för det är lika viktigt att BÅDE ryttare och häst trivs i sin sadel.

Tycker den gamla sadeln passar bra mycket bättre då den inte är så bananformad....

Qyenn97 skrev:
Faktiskt inte. Om du ska ha en ny sadel, se till att både du och hästen trivs i den, för det är lika viktigt att BÅDE ryttare och häst trivs i sin sadel.

Jag ska köpa en ny som passar oss båda, men i väntan på att det händer....

Tycker att det är svårt att se hur sadeln ligger utan paddar på grund av bildens kvalitet. Jag tycker dock att sadeln ser på tok för liten ut! Är den en 15"? Ser ut som om hästen kan ha en 17" utan problem.

NÄE ! fy så hemskt .

Jag blir frustrerad när jag ser sånt här ! ÅK till en sadelutprovare och köp en ny sadel för sjutton ! stackars häst !

:confused:
Tumstorleken anger ju sitsstorleken, alltså efter ryttarens mått. Denna ryttare kanske inte kan ha en större sadel.

Har uppfattat det som om trådskaparen säger att sadeln är förliten även för henne och "bara rymmer 1/4 av hennes rumpa". Verkar vara för liten för både häst och ryttare. I valet mellan för liten för hästen och för stor för ryttaren måsten väl trots allt hästens bästa vara vägledande ... eller?

Liknande trådar

Utrustning Funderar på det här med att köpa sadel när man inte har tillgång till utprovare... hur gör man? Sadelutprovning verkar inte förekomma i...
Svar
14
· Visningar
2 254
Senast: Luem
·
Utrustning hej! Tänkte bara å det ödmjukaste be om en liten kommentar på hur denna (en wintecsadel) ligger på min ungponny? Har bara lånat sadeln... 2
Svar
27
· Visningar
1 645
Senast: Krokus
·
Utrustning Någon som har lust att slå ett getöga på följande bilder och skriva vad ni ser? :) Prestige modena, 34. Dominus. Ordo...
Svar
19
· Visningar
3 721
Senast: Buck
·
Utrustning Är sadeln för smal eller är det mina hjärnspöken? Det var ett jämnt tryck under sadeln när jag kände med handen. Vid bommen var det...
Svar
1
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hårtråd
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka