Sv: sadlar 113-118 grader?
Jag tror det är de nya de har på hemsidan nu....
Jag tror det är de nya de har på hemsidan nu....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prova olika bomlösa innan du bestämmer dig för att du MÅSTE ha en bomlös med massa benstöd.fjordinghanna skrev:jo också hört att de är breda o sitta i, men eftersom jag ändå har så nära till o prova en skulle jag tycka det va skoj o prova, aldrig suttit i en bomlös överhuvudtaget.
Har en pig o glad häst som är lite fjantig o det kan bli tvärnit i galopp så jag känner att jag vill ha mer stöd en vad jag få av o rida barbacka. Lite därför jag vill ha dressyrsadel eller liknande. Men som sagt vill ha en sadel av läder o med bra stöd, o då är det många bomlösa som går bort.
mahlmt skrev:Prova olika bomlösa innan du bestämmer dig för att du MÅSTE ha en bomlös med massa benstöd.
När jag packade upp min bomlösa för snart 7 år sedan blev jag grymt besviken. Hur i allsin dar skulle jag kunna bli kvar i den? Jag har en arab som konstant attackeras av postlådor och avvikande grästuvor. Han kan både tvärnit, full gas och hopp åt sidan av den högre skolan. Även allt samtidigt.
Förvånade så är jag säkrare i den bomlösa än i engelska sadlar med div benstöd.
Så prova olika bomlösa och se vad DU tycker.
// Linda
Diabolical_Kitten skrev:Passier kommer nog inte passa då hästarna är väldigt runda över ryggen.
K2:an är rakast. SLKn är dessutom 5 000 dyrare, så det är bättre att spana in k2:an.
Rid inte med den sadeln!
Den var alldeles för smal och alldeles för böjd. Dessutom var ju ryggkanalen så smal på den så jag undrar om den är bred nog för ryggraden.
Diabolical_Kitten skrev:Vet inte hur bred XXW är, men jag kan lova, att om din häst är 115 grader ska en XW räcka.
På min häst kändes det betydligt bredare att sitta i Cheyenne än vad det kändes att rida barbacka. Det kändes som att jag satt på en flyttkartong. Och min häst är varken så platt eller så bred......
Diabolical_Kitten skrev:Pioneer är islandssadlar, och de finns ofta inte i så breda bomvidder. Islänningar är runda, men de är inte särskilt breda, då de är så små. Har inte provat Pioneers vidaste, men de är iaf inte kända för att ha breda bomvidder.