Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nästan så att man blir sugen och köpa ponnysadeln bara för att ta isär den och se. Man undrar ju vad de använt för material för att kunna göra sadeln så billig.
Norrland
Ja, suck. Märkligt att folk kan köpa häst, men måste spara genom att köpa billig sadel. Jag menar, man köper ju inte en sko man får skavsår av själv heller. Hur svårt ska det vara att förstå? Men det finns nog många som inte förstår bättre, tyvärr.
Norrland
Med jämna mellanrum kommer dessa trådar upp, är det inte sadlar från ÖB så är det sadlar från Börjes, och alla på detta forum får tillfälle att tala om hemska dessa sadlar är, och att dom aldrigggggggggggg skulle använda dessa sadlar. Det är himla tur att alla på detta forum är så seriösa, att dom aldrig skulle köpa en Öb sadel som longeringssadel!
Man kanske inte vill ha Ordinarie sadel på. Även en "billig" lädersadel kostar 10000. En unghäst som sedan inte vet vad det innebär och rullar sig har genast sabbat sadeln. Så jag förstår att man inte vill ha sin ordinariesadel på en unghäst som inte ens är inriden.
Med jämna mellanrum kommer dessa trådar upp, är det inte sadlar från ÖB så är det sadlar från Börjes, och alla på detta forum får tillfälle att tala om hemska dessa sadlar är, och att dom aldrigggggggggggg skulle använda dessa sadlar. Det är himla tur att alla på detta forum är så seriösa, att dom aldrig skulle köpa en Öb sadel som longeringssadel!
Varför ska du ha en longeringssadel? Varför inte longera med din vanliga sadel, eller en longer/tömkörningsgjord?
*kl*
Som ngn annan skrev så tycker jag det borde finns ngn form av tillstånd för att få sälja sadlar. Te.x att det kanske ska finnas ngn i personalen som har lite koll på hur det här med sadlar funkar. Att sälja sadlar i storleken "ponny" och "häst" är ju helt sinnessjukt.