• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 631
Sv: Sadlar

jag har en australisk stocksadel, tycker känslan i den påminner om dressyrsadlars! man sitter oerhört säkert, anläggningsytan för hästen är stor o man får bra skänkeläge o siiter djupt. Tidigare har jag haft både allround sadel och dressyrsadel till denna häst men hon ändrat form, ska försöka få tag på en dressyrsadel när jag hittar en jag o hästen verkligen vill ha.

Har för närvarande en Barefoot Cheyenne, som jag fått en fix idé att sälja och köpa mig en Freeform istället. Om jag får råd ska jag även inhandla en bomsadel att använda till uteritt och eventuell hoppning, men det får vänta.

vad kul med alla svar.
Är lite i valet och kvalet vad jag ska köpa för sadel.
Har en wintec 500 cair...men ve och fasa...den ligger inte hundra på min nya häst. Den bryggar lite och då blir det ju ingen jämn anläggningsyta som det ska vara på dom. Men den ligger ändå inte helt fel.
Så om jag skulle köpa en dressyr sadel kan jag förtfarande ha wintecen som hoppsadel tills jag har råd med en hoppsadel.
Eller ska man sattsa på en hoppsadel som ligger bra?
Rider ut mycket och tanken är väll att jag ska kunna galoppera ute...nu blir det mest trav i lättridning och klättring i backar. Sedan så rider vi i paddock och kör lite dressyr och markarbete.
Åhh, hur ska jag göra...och hur ska jag lyckas hitta en sadel som passar. Har hjälp av en tjej i grannstallet som är auktoriserad(stavning) sadelutprovare...men än har vi inte hittat nå bra sadel förutom ev. albion legend hoppsadeln...ingen som har en sån sadel till övers??:)
Kanske ska säga att det är en varmblodstravare...ridhäst sen 2år tillbaka.

Jag har en dressyr och en hopp, Prestige båda två. Jag använder nästan alltid dressyrsadeln, också när jag rider ut. Ska jag klättra välidgt mkt så kanske jag tar hoppsadeln.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
163
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka