• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 672
R

Rio

Jag har en Kbl travare hos mig, som jag ska rida nu i ca 1 år efter en skada.
Jag fick med en märkeslös sadel, som då låg helt ok (för lite drygt 1 mån sen.) Men nu har den börjat glida och så.
Jag kontaktade ägaren, som lånade mig en ny sadel, så jag ska kolla om den ligger bättre.
Men vad är det för sadel egentligen...?

Det är säkert uppenbart, men jag är inget sadelgeni, så snälla hjälp mig:bow:

Bild:
1912245989.jpg

Mer bilder finns, den ser tämligen gammal ut, och är helt platt i sätet..

Någon som vet?

/Sanna

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadlar..

När jag ser den sadeln tänker jag på medelålders karlar på rävjakt i England för sisådär 50 år sedan.:D Hm, det är nog inget jag skulle använda, den ser mycket hård ut både för häst och ryttare. Ingen stötdämpning där inte..

På min förra ridskola kallades den där typen för "planka" och det är nästan precis vad det är. I alla fall känns det så! :rofl:
Det finns både bekvämare och bättre alternativ.

mohaha.. precis vad jag tänkte.. Planka. :rofl: :rofl:
Den andra låg mkt bättre nu, när jag tog bort padden som jag hade förut. Den låg i bakvikt från början, därav padden. Men nu verkar den alltså ligga bättre:)

Tack för svaren!

/Sanna

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 886
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 951
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 958
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 854
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?