Bukefalos 28 år!

Säga upp sig utan nytt jobb

Problemet är att chefen sitter lika anmycket i skiten som jag och håller även h*n på att gå i däck. Jag klarar inte av att försvara för mig själv att pressa henom hårdare då det är en människa jag verkligen tycker om. Även om jag skulle göra det så kommer inte situationen att bli bättre för mig eftersom ägaren går in och detaljstyr verksamheten vid sidan av chefen

Jag tycker att det är en mycket underlig organisation - hur kan ägaren detaljstyra utan att ta ansvar för sina beslut? Här nånstans skaver det väldigt mycket för mig.

Tänk på att din chef har betalt för att ta i den här typen av konflikter. Du ska inte ta hens ansvar eller skit.
 
Fast varför belasta henom med det när jag ändå inser att det bara finns en väg att gå? H*n kan inte göra något åt situationen.
Att ägaren uppträder såhär är självklart anlednignen till att min chef mår som h*n gör. Det skulle förvåna mig om inte h*n också slutar.
 
Hej!

Jag har inte läst hela tråden men vill ändå ge dig tipset att sluta.

En mycket klok vän till mig berättade hur han vantrivdes på jobbet och att han alltid var trött. Sen bytte han jobb och då kom energin tillbaka. Han jobbade lika mycket, med samma arbetsuppgifter fast i annan kontext, det enda som ändrades var arbetsplatsen.

Det är riskabelt att säga upp sig utan ett nytt jobb, speciellt om man redan hamnat i trött och orkeslösläget. Men du verkar inte må bra och de som bestämmer verkar vara praktpuckon. Ta antingen ledigt eller sluta innan du går under helt!

/Lavinia, som jobbar på att komma tillbaka till jobbet för att sen byta jobb.
Igår satt jag jag på ett möte och återigen saboterar ägarna vårt jobb fullständigt. Vi ska göra på ett visst sätt och när jag förklarar att det för det första ser oseriöst ut mot våra kunder och för det andra kan skapa ett antal problem i ett senare led så får jag bara till svar att det ska vara enkelt för kunden. Saken är att det här inte är enkelt utan kräver ganska mycket kunskap för att få rätt. Det här är inte heller något kunderna efterfrågar funktionen i fråga inom den del av verksamheten jag talade om då de flesta sköter det jobbet själva övriga kontaktar mig för att få hjälp med att få jobbet korrekt utfört. När vi slutligen är klara med den diskussionen (där ägarna körde över mig totalt) så ska vi helt plötsligt bli av med den enda kontroll möjlighet vi har gentemot en annan del av processen så vi återigen ska famla i blindo.
Det allenarådande måttot i företaget är att det ska vara enkelt för kunderna. Man vänder och vrider på allt för den saken och sliter ut sin personal. Så fort man påpekar att något blir omöjligt för oss att jobba mot eftersom det är den enda kontrollstation vi har som de plcokar bort så är man negativ och vill inte utveckla företaget.
Imorse när jag vaknade hade jag smärtor i bröstet och mår återigen uselt. Frukosten tillbringasdes med att läsa platsbanken men tyvärr fanns inget intressant just nu. Jag bor i en avfolkningskommun men min kompetens kan nog vara intressant för ett antal företag inom 7 mils radie. Tyvärr har jag problem med orken så mer än kanske 4-5 mils pendling är mer eller mindre orealistiskt (finns intressanta företag på ca 3 mils avstånd).
Folk i min omgivning säger sjukskriv dig men jag känner att en färsk sjukskrivning inte är överdrivet bra att komma dragandes med vid jobbansökan.
Jag har en rätt rejäl buffert men den riskerar ju att ätas upp snabbt om inkomsterna uteblir.
 
Uppdatering
Jag har sagt upp mig då den dåliga hanteringen av personalen övergick i direkt mobbing. Tyvärr tror jag att uppsägningstiden kommer bli ett rent helvete. Min plan var att sköta mitt jobb mycket bra ända till sista dagen men pga vissa saker så har jag tappat sugen totalt. Jag har blivit bortlyft från delar av mitt ansvarsområde och en annan person ska göra jobbet. Det är en person som säkert kommer bli duktig i framtiden men den jobbar idag bara på timmar hos oss, har ingen kunskap om vad vi gör och kan inget om det som ska skötas. Jag kommer altså få göra jobbet lämna över det till den personen och så får h*n cred för det. Tack men nej tack, been there done that got that T-shirt.
Varför ska jag vända ut och in på mig själv, må ännu sämre och inte ens få någon cred för det jag gör?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har blivit kontaktad av en "konkurrent" om att gruppchefen hos X vill träffa mig för en tjänst. Jag letar egentligen inte nytt jobb, har...
2
Svar
21
· Visningar
3 256
Senast: Elektronen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under två veckor så hittade jag inte ett enda jobb att söka. Humöret störtdök och hopplösheten växte mig över huvudet. Jag vet så väl...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb En vän har ledsnat på sitt nuvarande jobb och funderar på att säga upp sig. Hen har länge velat byta bransch och har sökt enstaka nya...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 323
Senast: TygerTyger
·
Skola & Jobb Nu är det dags för ett anonymt nick, det är hemskt många år sen sist men motiverat pga ärendets art så att säga. Om ni kommer på vem jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp