Bukefalos 28 år!

Säkerhetsstigbyglar som är bra för knän, finns det?

Svarar på hur det är för mej nu. Jag kan inte ha sviktande om jag hoppar eller rider lätt mycket. Då behöver jag stigbyglar som inte sviktar och som har en bred platta. Annars får jag jätteont. Rider jag dressyr och sitter mycket så går det utmärkt med svikt.
Ah, ok. En tanke med ursprungsinlägget var att visa på att vi behöver svikt då vi rider med bow balance för tillfället 😃
 
Ah, ok. En tanke med ursprungsinlägget var att visa på att vi behöver svikt då vi rider med bow balance för tillfället 😃

Då är det nog Venice Plus som är bästa alternativet. Svikt i plattan känns annorlunda än ledad svikt, så låt er inte luras av att de inte är lika rörliga om ni provar. För mig funkar typen med sviktande platta mycket bättre än bow balance, eftersom foten får bättre stöd och rörelsemekaniken i fotblad-fotled hänger med bättre.
 
Då är det nog Venice Plus som är bästa alternativet. Svikt i plattan känns annorlunda än ledad svikt, så låt er inte luras av att de inte är lika rörliga om ni provar. För mig funkar typen med sviktande platta mycket bättre än bow balance, eftersom foten får bättre stöd och rörelsemekaniken i fotblad-fotled hänger med bättre.
Dottern testade Flex on, men var inte nöjd med dom. Vi ska testa Tech, Venice Plus, tack!! 🙏
 

Liknande trådar

Utrustning Har fått ett par jättesnygga Ophena A av min snälla mams. Nu efter att ha ridit I dom i knappt två månader kan jag inte komma över hur...
Svar
14
· Visningar
1 793
Senast: AW
·
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 775
Senast: Oknytt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Utrustning Jag märker jag kunna behöva ännu lite mer comfort vid långa uteritt. Har ett par ariat barnyard som är bra, skönare än mina jodphurs...
Svar
0
· Visningar
362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp