Säkerhetsstigbyglar??

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Undrar om det finns någon sorts säkerhetsstigbyglar som man kan sätta på westernsadeln.

Jag har en som jag rider i för jag tycker att det är en jättemysig sadel men saknar då någon sorts säkerhet på stigbyglarna då jag tänker att det är ganska lätt att åka igenom med foten och är då säkerligen ingen lätt match och komma loss för dom är så stora.
Har en häst som är ganska busig och gärna bockar så jag tänker på det.

Har aldrig hört något eller sett något men det kanske finns, något ni vet???

:bump:
 
En ordentlig klack och släta sulor på bootsen är en lösning.
 
Tack för svaret :)

Heheh jag är bara "fritidsryttare" och har då vanliga ridskor på mig.
Tycker det bara är mysigt och rida ut i westernsadel så jag är inte tävlings eller träningsryttare i western.

Du vet ingen annat :confused:

:bump:
 
Det finns alldeles utmärkta säkerhetsstigbyglar att beställa från USA, dom ser nästan ut som vanliga och öppnar sig om du skulle åka av. Minns inte just nu vad försäljaren hette men jag kan surfa runt lite, jag rekomederar dig att göra detsamma. En vän till mig köpte två par och det var inte så förskräckligt dyrt.
 
Hejsan!

Det låter jättebra, skulle vara jätteglad om du hittade försäljaren :bow: :bump:

:bump:
 
Jag är fritidsryttare också! Men kan man rida i annat än Wrangler och boots????? :eek: :D
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 121
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
808
Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 318
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp