Sälja på Vinted

Har sålt en del, mest barnkläder. Sålde för 4-5000 förra året. Säljer billigt bara för att bli av med. Tycker det funkar smidigt. Enda som är dåligt är att man bara får en qrkod för fraktsedeln så man kan inte skriva ut den hemma. Och posten här där jag bor gnäller såååå mycket över att skriva ut fraktsedlarna. Det är tydligen jättejobbigt. Trots att det tar 30 sekunder skriva ut säg 10 st, sen tar jag dem och ställer mig vid sidan av och klistrar på.

Dock bara de äldre damerna som gnäller, men de jobbar ofta på postavdelningen.

Hade dock helst skrivit ut hemma, har skrivare så för mig vore det smidigare.
 
Kollade snabbt på vinted, verkar bara vara kläder? Hur mycket tar de betalt?

Jag kör på tradera, där kan man skriva ut fraktsedlarna och det har blivit allmänt smidigt, tycker jag. Vore kul om någon som testat båda siterna kunde posta en jämförelse!
 
Jag har också sålt en del på Vinted. Tycker det funkar väldigt smidigt. Jag tycker dock det är jobbigt att sälja saker oavsett. Alltid folk som ska pruta och ha tusen frågor om någon klänning för 40kr...
 
Tycker att det funkar bra :)
Svårt att veta lite vad som säljer och inte bara, och det är billiga grejer som gäller är min erfarenhet.
 
Jag har sålt en del på Vinted och Tradera

Fördelar med Vinted är att frakten bokas själv och att de håller koll på betalning mm. Och att de förhandlat fram en lägre fraktkostnad.
Nackdelen är att vissa lärt sig att utnyttja Vinteds system så man kan bli lurad.
Mitt måtto är att inte sälja något man inte kan acceptera att inte få betalt för.
Superbra för kläder och smågrejer, dock är det "loppispriser" dvs folk vill inte betala mer än absolut nödvändigt, de vill ha fyndpriser.

Tradera är bättre för hästgrejer, lite dyrare saker och även tyngre grejer.
 
Jag har sålt lite där. Än sålänge har det funkat smidigt. Dock svårt med prisnivån tycker jag. Jag vill ju bli av med grejor. Samtidigt som jag vill ha pengar för det också. :angel:
Så brukar lägga lite högre från början så finns det lite o sänka på efter hand om det inte blir sålt. Eller om någon kommer med förslag. Tex hade jag ett halsband ute för 40. Fick bud på 25. Nästan halva priset, men jag fick det sålt så accepterade.:D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hört om Vinted och tittar nu, men det är bara säljare från Polen? Har ni använt sidan? Är det något vettigt?
2
Svar
26
· Visningar
2 805
Senast: Rosett
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
337
Senast: Eli
·
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: Exile
·
IT & mobiler Då och då behöver jag extrahera data från websidor och presentera i annan layout/struktur. Ett exempel just nu är ett stort...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp