Sämsholm och Sydnärke

Sv: Sämsholm och Sydnärke

Både karta och ryttarmeddelande säger att CR är 43 km.
Var hittar du att det skulle vara 50 km?

http://www.nerikesdistansryttare.org/sydnarke11/karta1.jpg

På denna karta som jag gjorde en utskrift på för några dagar sedan så står det "Klass 2 & 3 Rider, Röd 31 km, Blå 19 km = 50 km".

Men, nu när jag tittar nu igen så har det ändrats och det står det bara klass 2, jag satt med andra ord och tittade på utskrifterna som jag gjorde för några dagar sedan, både propp och karta.

/Camilla :)
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag ber så mycket om ursäkt men jag hade fått förra årets karta och då va folksam cup klassen klass 3. Snön är på sliga 1 för T80 km och CR. T50 rider inte där. Den är ändrat och rätt kartor ligger ute nu. Som sagt ber om ursäkt.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag ber så mycket om ursäkt men jag hade fått förra årets karta och då va folksam cup klassen klass 3. Snön är på sliga 1 för T80 km och CR. T50 rider inte där. Den är ändrat och rätt kartor ligger ute nu. Som sagt ber om ursäkt.

Okej! Då förstår jag varför jag inte fick ihop det! :idea:
Då får jag skriva ut dom igen så det blir rätt kartor jag har.

/Camilla :)
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag kommer vara med i provapå klassen på sydnärkeritten med min travarvallack på 11 år. Det blir andra gången vi testar distans, och det ska bli så kul :)
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

*kl*

Jag kommer till Sämsholm, velar mellan två eller fyra mil.

Red 1,5 idag utan problem så två känns lite fånigt, men fyra är lite långt efter isvintern.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Absolut inte fånigt! Perfekt att starta upp en säsong med 2 mil (om man inte tillhör eliten förstås). Bra början för både häst och ryttare.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

*kl*

Oj, ryttarmeddelande o karta till Sämsholm redan ute, det var snabbt jobbat :bow:
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Undrar om det är isfritt på sämsholmsritten?? Vi har det, men man vet ju aldrig. Bra att veta vilka skor som ska på.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag rider stora delar av banan på lördag, då kan jag ge närmare besked, men allt som syns för blotta ögat är isfritt. Det kan vara något avsnitt inne i skogen som är kvar. Den stora faran är nog inte isen utan de hål som kan bildas i vägen vid tjällossningen. Ni får hålla utkik på vägen framför er på grusvägarna.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Vad bra, då ska jag hålla utsikt. Tack för tipset. Bra att veta om man ska brodda. Vill helst slippa det.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Ingen risk för is, behövs ej brodd. Däremot lite surt på ett avsnitt, men bärigt underlag överallt. Försök inte gå runt surhålorna för där kan jag inte garantera att det bär. Skall regna tisd och onsdag så jag inspekterar banan igen på fredag för säkerhets skull.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Undrar ifall det kommer att finnas vatten utställt på sträckorna?
Isåfall ungefär vart kommer det att finnas?
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Ja vatten finns på röd slinga - 2 milen vid Mosstomten. Skall försöka ordna ett ställe på blå slinga också.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Vad bra att det finns på röda slingan. Det vore kanon ifall det fanns på blåa också.
Har troligtvis ingen medhjälpare med mig så det känns bra att veta var vatten finns
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

För Er som ska köra till tävlingsplatsen mha GPS så stämmer inte koordinaterna på Ridsportförbundets Rittkarta. Då kommer Du till fel sida sjön.
Mer rätt position är:
RT90:
X: 6432153, Y: 1344699
WGS84:
Lat N 57° 59′ 10″ Lon E 13° 10′ 46″
Decimal:
57.9864, 13.1795

Då kommer man till början av tävlingsområdet, om jag har tolkat Sämsholms kartor rätt.

Ulf
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Snart börjar nationshoppningen i La Baule där fyra ekipage är med i det svenska laget. Tävlingen rids i två omgångar över 1,60-hinder...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Snart dags att börja på babysim! Men vad ska lillen ha på sig? Finns ju en uppsjö olika modeller på badbyxor/blöjor. Både engångs och...
Svar
11
· Visningar
411
Senast: Manji
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp