Sämsholm och Sydnärke

lilian

Trådstartare
Tävlingsterminen är snart igång. Anmälningstiden har börjat till både Sydnärke och Sämsholm. Två jättefina tävlingar ni kommer väl?
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag kommer till Sydnärkeritten med min 6-åriga arabvalack Gallardo.
Får hoppas att vi blir ett stort gäng som rider T50 :)

 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Tävlingsterminen är snart igång. Anmälningstiden har börjat till både Sydnärke och Sämsholm. Två jättefina tävlingar ni kommer väl?

Klart vi kommer!! Planerar att debutera min Ynkh på Sämsholm!! Längtar!!!:laugh:
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag och Chantelle kommer till Sydnärke, 50T :)
41223_420556973785_635768785_4977661_17931_n.jpg
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jaaa visst längtar man. Fast jag får inte rida :mad:. Jag skall vara domare på den första och banansvarig på den andra. Men det är "nästan" lika roligt. Att få träffa alla entusiaster igen och känna pulsen - hihi.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag och min häst Mister ska debutera 80 km på sämsholmsritten. :) Ska bli roligt men nervös är man ju alltid. Vet inte vad jag har gett mej in på. :confused: :laugh:

Är det någon som har ridigt där förut, som vet hur underlag och banan är?

Hoppas vi blir många.:bump:
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Vad är nu detta för häst? Är det egna uppfödningar ni har eller byter ni namn på dem?

Jo, det är egen uppfödning.
Nu var det så att det var min hustru som skrev under mitt alias så det är alltså hon som ska rida Saht Ynkh.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

:banana:hej skjälfallet att vi kommer om inget annat inträffar, zonny kommer att rida globalhandsome på 80 km och våran nya tillskott lille cherdil kommer att gå en clerond med våran medryttare julia, han är ju bara 5 år den lille skall bli roligt att få ut bägge pållarna:idea:och som vanligt kommer jag väl att vara nervis ponnymamma, tur att jag har erich med mig.
hälsningar fam brückner:bump:
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Ja Uffe jag undrade just....
Banan består mest av små grusvägar, mjuka skogsvägar och några avsnitt med asfalt. Jag skall ut och reka nu snart igen, det finns några små bäckar men det brukar aldrig vara några problem att ta sig fram trots att många hästar har ridit förut. 8-milen rider 2 ggr 3-mils sträckan och en gång 2-milssträckan. Jag har frågat många erfarna ryttare och alla verkar tycka det är OK att rida samma sträcka 2 ggr. Hästarna brukar gilla att de känner igen sig.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag hade ju tänkt att vara med på sämsholmsritten på CR40 och det hade blivit min och hästens första ritt.. Men min mamma som skulle köra mig har tydligen bestämt andra planer den dagen.. Så om jag inte hittar någon med körkort som är villig att köra så blir det nog inget för mig tyvärr
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag och mitt 6åriga arabsto Ts mysc kommer! Detta blir hennes första tävling så det blir spännande och se hur hon reagerar. Vi kommer att rida Cr40km. Hur ser det ut med snö är det någon som vet de?
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Visst ligger det snö kvar än, men detta är 8:e året vi anordnar tävling i början av april och det har blivit fina banor lagom till tävlingen. Banan inspekteras senast dagen innan och jag kan dra banan vid sidan av besvärliga avsnitt om det skulle behövas.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag red första slingan på CR- rundan igår. Det va is, lera, torra fina vägar och snö upp till magen, lite blandat som ni förstår. Men förhoppningen är väl att det torkar upp och smälter.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Jag red första slingan på CR- rundan igår. Det va is, lera, torra fina vägar och snö upp till magen, lite blandat som ni förstår. Men förhoppningen är väl att det torkar upp och smälter.

Hej hej! :)

"snö upp till magen", hur lång sträcka är det så?

Om jag har förstått allt rätt så är tävlingsplatsen där den varit dom senaste åren?
Om det är så så undrar jag om parkeringen kommer att vara på ett gärde som det också varit dom senaste åren?


/Camilla
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Ca 3 km, det har inte varit plogat på den biten någon gång under hela vintern. Men det borde hinna sjunka lite, få se när de bygger banan i slutet av nästa vecka hur mycket som är kvar.
Tävlingsplatsen är på samma ställe i hagen. Nytt för i år eftersom det är så tidigt är att man får ha sin plats vid sin transporten och parkera bilen bredvid, blir kanske lite rörigare men det är för blöt där vilområdet brukar va.
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Bottorp pm - a mig ifall du vill ha hjälp med något enkelt...

Min son sa att han ville kolla på "matchen" då jag sa att det skulle vara tävling med hästar i P - boda... :D

Kul att det är tävling i bygden!
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Ca 3 km, det har inte varit plogat på den biten någon gång under hela vintern. Men det borde hinna sjunka lite, få se när de bygger banan i slutet av nästa vecka hur mycket som är kvar.
Tävlingsplatsen är på samma ställe i hagen. Nytt för i år eftersom det är så tidigt är att man får ha sin plats vid sin transporten och parkera bilen bredvid, blir kanske lite rörigare men det är för blöt där vilområdet brukar va.

Tack för informationen! :bow:

Vilken slinga är det som det är snö på och i vilken ordning kommer klasserna där?

Jag satt och tittade lite på information som finns publicerat och enligt proppar så är CR 40 km, men enligt kartan så är CR 50 km, vad stämmer?

/Camilla :)
 
Sv: Sämsholm och Sydnärke

Både karta och ryttarmeddelande säger att CR är 43 km.
Var hittar du att det skulle vara 50 km?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Snart börjar nationshoppningen i La Baule där fyra ekipage är med i det svenska laget. Tävlingen rids i två omgångar över 1,60-hinder...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Snart dags att börja på babysim! Men vad ska lillen ha på sig? Finns ju en uppsjö olika modeller på badbyxor/blöjor. Både engångs och...
Svar
11
· Visningar
411
Senast: Manji
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp