Sämsta julklappen?

Året innan jag började på mitt nuvarande jobb, fick de anställda en mp3spelare. Fint så, problemet var att det var en piratkopia, och arbetsgivaren den myndighet som bland annat ska stävja import av piratkopior :grin:

Ett år fick vi också en hälsokontroll hos företagshälsovården. Det är bara det att alla vi som jobbar skift redan har rätt till det utan kostnad, pga skiftarbete...
OT Hej kollega!
 
Mer på samma tema..;

Samma farmor gav min dottern ett litet porslinsrådjur. "Vad fin!" sa dottern. "Javisst, den fick Gösta från Volvo när han jobbat i tio år!"
(Gösta föddes 1922 och dog 1985, alltså 17 år innan dottern föddes, så de har aldrig ens träffats...)
 
Önskade mig ett doftljus av den lite exklusivare sorten, hade därför inte alls blivit besviken om jag fick typ en eftersom de kan gå loss på närmre 200kr. Av min far fick jag en plastlåda pressad till max full av små doftljus som var köpt på typ en 10kr-butik som luktade så fruktansvärt illa att vi fick förvara dem utomhus innan vi hade möjlighet att slänga dem.
 
Ingen julklapp men passar nog här ändå.
Jag var väl typ 13-15 år och behövde en ny väckarklocka. Mamma gav pappa i uppdrag att köpa en. Han köpte en med en kanin som spelade fotboll. Den hade passat bättre för en fyraårig fotbollskille, inte för en tonårig tjej. :mad:
 
När ett ex gjorde slut med mig på telefon efter att min första och högst älskade häst brutit benet i hagen några veckor innan, så ville jag inte ha någonting av det jag fått från honom eller hans familj så jag lämnade tillbaka allt, inklusive klockradion jag fått av honom. Jag bröt ihop totalt, klättrade på väggarna av ångest och sorg, rasade i vikt och gick ner ytterligare när jag blev liggandes i feber i flunsan och svettades så jag fick bädda rent varje dag.

Den julen firade mina frånskilda föräldrar julen hos mig då jag var ett vrak. Pappa hade köpt en klockradio till mig och jag klarade inte av att sluta gråta när jag öppnade paketet. Jag sörjer än idag min älskade häst så pass att jag gråter nu bara av att tänka på henne. Jag sörjde killen i många år då han var min stora kärlek men det är passerat, hästen kommer jag sörja så länge jag lever.

Jag har aldrig haft någon klockradio mer och kommer aldrig skaffa någon., den jag fick lämnades tillbaka av pappa ASAP butikerna öppnade igen.
 
Jag tror jag kan ha nämnt det tidigare år men blev påmind igen när jag packade ur lite flyttkartonger. Jag har svårt för starka dofter, använder aldrig parfym och möjligtvis svagt doftande ljus men helst inte. Varje jul och födelsedag får jag starkt doftande hårda tvålar, parfymer och stinkande doftljus av min mamma. Jag har påpekat flera gånger att jag inte använder och får ont i huvudet, en jul tog hon tillbaka "doftpaketet" och jag trodde att hon äntligen hade fattat. Men nej, nästa födelsedag fick jag tillbaka samma paket.🙄
 
Jag har också fått konstiga julklappar från arbetsgivare och släktingar och sådär. Jag har fått en julklapp av min bror detta året, väntar under granen... han köper ALDRIG julklapp=det måste vara något märkligt....

Men för att slippa det här med att inte köpa rätt så brukar vi i familjen säga vad vi önskar oss och så köps det. Mamma ville tex har låga gummistövlar i år, så det får hon av mig. Eller ja, med tanke på corona så har hon själv köpt dem, packat in dem och jag har swishat pengarna..... Inte första gången. Samma med hennes klockrem också hon ville ha.

Ja vi är nog astradiga kanske. Å andra sidan får man ju inte nåt tirst skit som bara ligger och samlar damm, utan något man vill ha och har behov för.
 
Jag tror jag kan ha nämnt det tidigare år men blev påmind igen när jag packade ur lite flyttkartonger. Jag har svårt för starka dofter, använder aldrig parfym och möjligtvis svagt doftande ljus men helst inte. Varje jul och födelsedag får jag starkt doftande hårda tvålar, parfymer och stinkande doftljus av min mamma. Jag har påpekat flera gånger att jag inte använder och får ont i huvudet, en jul tog hon tillbaka "doftpaketet" och jag trodde att hon äntligen hade fattat. Men nej, nästa födelsedag fick jag tillbaka samma paket.🙄
Har du provat att ge din mamma kraftigt parfymerade ljus och tvålar? Tänker att hon kanske tycker att det är den BÄSTA presenten som ALDRIG kan slå fel och sådär och gärna skulle få sånt varje gång tillfälle ges.
 
Har du provat att ge din mamma kraftigt parfymerade ljus och tvålar? Tänker att hon kanske tycker att det är den BÄSTA presenten som ALDRIG kan slå fel och sådär och gärna skulle få sånt varje gång tillfälle ges.
Jadå, varpå hon i stort sett skällde ut mig gör sånt behövde hon minsann inte, då kunde hon lika gärna vara utan paket. 🙄 Hon gör liksom inte kopplingen att det även gäller för andra. Hon fastnar i en tanke och den går liksom inte bort. Jag köpte exempelvis en tavla med två änglar på när jag gick på högstadiet, gillade den då och det innebär att allt mamma kommer över som har tema änglar eller hästar köper hon till mig, allt som på något sätt kan ha tema fotboll eller golf köper hon till maken och sonen. 🙄
 
Har du provat att ge din mamma kraftigt parfymerade ljus och tvålar? Tänker att hon kanske tycker att det är den BÄSTA presenten som ALDRIG kan slå fel och sådär och gärna skulle få sånt varje gång tillfälle ges.
Precis. Jag ger gärna sånt jag själv gillar, om jag inte vet att personen verkligen inte ogillar det/önskar sig annat.
 
Jag hade fortfarande föredragit småflaskor av saker om de så var medplockade från ett hotell. De kan jag åtminstone ha i träningsväskan ;)


Jag uppskattar för övrigt jättemycket om mina icke kaffedrickande vänner har en kaffebryggare när man hälsar på. Få saker får en att känna sig så ovälkommen som äckligt pulverkaffe :o så det är en BRA julklapp om de fått en :D

Hade jag fått en kaffebryggare hade jag blivit sur och gett den till hjärta till hjärta eller liknande.
Här får folk dricka vatten eller saft som vettigt folk 🙄😁
 
Hade jag fått en kaffebryggare hade jag blivit sur och gett den till hjärta till hjärta eller liknande.
Här får folk dricka vatten eller saft som vettigt folk 🙄😁
Och jag hade nog tagit emot kaffebryggaren, tackat så mycket, och sen sett till att spara manualen så att jag kan langa fram den tillsammans med bryggaren nästa gång någon vill ha kaffe eftersom jag själv inte har en aning om hur en sån maskin funkar 😂
 
Och jag hade nog tagit emot kaffebryggaren, tackat så mycket, och sen sett till att spara manualen så att jag kan langa fram den tillsammans med bryggaren nästa gång någon vill ha kaffe eftersom jag själv inte har en aning om hur en sån maskin funkar 😂

Jag hade blivit lite smått irriterad. Jag har inte plats för de köksmaskiner jag vill ha, så jag har definitivt inte plats för en jag inte har behov av. Troligtvis hade den hamnat i förrådet och samlat damm eller så hade jag gett den till någon annan.
 
Jag var på julfirande hos en av mina bästa vänner och hans familj. Han fick ett änglaspel i julklapp från sin mamma och frågade henne fundersamt vad det var för något.
Hans mamma såg förvånad ut och utbrast:
"-Men det är ju precis ett sånt som du önskade dig!" vilket gjorde honom ännu mer fundersam innan hans äldsta syster tog till orda:
"-Men mamma! Det var ju JAG som sa att jag önskade mig ett sånt!" :laugh:

Dålig julklapp till fel person men en högst välkommen gåva till någon annan. Som han själv sa; "Sånt tjafs vill inte jag ha!"
 
Jag tänker att en julklapp är dålig när den verkligen understryker hur lite givaren egentligen förstår om mottagaren.

Jag hade personligen blivit glad för en välgörenhetsklapp :) Hellre det än att köpa något egentligen. I min familj ger syskonen ofta sådana klappar till varandra. Helt enkelt för att vi hellre lägger tid och energi på att köpa åt barnen i släkten. Plus att det är så mycket konsumtion kring jul ändå. Jag tycker det är trevligt att veta att tex en kvinna i en fattig del av världen nu äger en get tack vare mig.

Och om ni läst vad man KAN få av ett av mina syskon så är en välgörenhetsklapp en förbättring med sisådär tiotusen procent :D
Håller med till 100 %. Ogillar allt vad julklappar innebär pga konsumtionshets osv och har sedan 15 år varken gett eller fått på något systematiskt vis. Firar alltid "lill-jul" med några vänner och då ger vi varandra saker, men i övrigt köper jag inga klappar. Några enstaka gånger har brorsbarn och sambons systerson fått, men då är jag har jag principen att bara ge bort böcker (pga bra grej, och barn som uppskattar böcker) eller välgörenhetsklappar.
 
Ett år fick vi ingen fysisk julklapp från företaget jag jobbade på utan det skänktes istället pengar till välgörenhet. Helt okej för mig, jag tänker att även om jag inte är rik så lever jag i överflöd jämfört med andra. Besvikelsen dock när det inte kom någon info om vad för välgörenhet det var, och att företaget skänkte 7 kronor per anställd. Ett frimärke kostade det året 9 kronor, om man vill jämföra med något.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 760
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 338
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp