Sätta fast hund provosoriskt.

K

katjaKaj

Jag och min pojkvän ska picknicka med våra två hundar, då den ena inte går att ha lös (en sju årig hund som vi tagit hant om som blivit misshandlad av förra ägaren) för han sticker om han inte sitter fast eller om man inte håller i honom.

Därför tänkte jag höra om det finns någonting som man provosoriskt kan "borra" ner i marken!? Kanske lite luddigt förklarat
Men ungeför som en stor skruv (fast med i böj på toppen) som man kan trycka ner i marken och sedan sätta fast kopplet i "skruven".

Att hålla i hunden är ett alternativ, men tänkte först kolla om det finns något som jag söker.
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Japp, kolla i zooaffären, finns en "korkskruv" i metall, ca 3 dm lång som man borrar ner i marken, en ögla för att sätta fast hunden, som lätt går runt så att hunden inte trasslar in sig, sist jag köpte en för 15 år sedan kostade den 25 kr.
Till det så köper man lämpligtvis en vajer som är plastad o är formad som korkskruvslockar, på det sättet skadar hunden sig inte så mycket om ett ben är i vägen o hunden får ett tokryck.

Ha en trevlig pick-nick!
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

"Korkskruven" heter jordankare (åtminstone i min butik där jag jobbar).
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

"Korkskruven" heter jordankare (åtminstone i min butik där jag jobbar).

Och min jakthund drar upp den ur marken om det är ngt som är spännande nog.... Hon väger ca 25 kg... Så jag lämnar inte hunden utan uppsikt när jag bundit i den..
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

om den går att dra upp eller inte beror på hur marken ser ut. går den inte att dra upp så böjs den ;)
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Tycker att jordankare är jätte bra, men som någon annan skrev tidigare "lämna inte hunden utan uppsikt". Ankaret är bra men inte 100%.
Vet ju inte vart ni tänkt ha er picknick men oftast så finns det väl nåt träd eller så i närheten om man inte vill köpa special grejor?
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Tack alla för svar!
Ska kika in på djuraffären och kika hur deras utbud ser ut!
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Jordankarna är jättebra. Se till att skruva ner kroken ända ner till ringen som du ska fästa linan eller kopplet i. Inte så långt ner att ringen fastnar i marken bara.
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Jag hade min shetlandsponny bunden i en sådan skruv och den satt allt fast...
 
Sv: Sätta fast hund provosoriskt.

Jag är lite skeptisk til jordankare/skruven. Vi har provat det till vår hund, det funkar så länge han inte rycker till då har det släppt oberoende vilken marktyp jag har satt det i (har stått och slitit i den själv för att kolla att den inte skulle lossna). Nu har jag en mycket större hund än du har (37kg) så det kanske fungerar med er hund. Hoppas ni hittar en lösning
/M
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 057
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 624
Senast: Fruentimber
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 611
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 031
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp