Sätta igångt häst.

S

Scroll

Jag har nu tänkt att jag ska börja sätta igång min häst efter ett tags vila och jag har vart sjuk. Nån som kan komma med bra övningar på det?
Tänker mest skritta i skogen och så några veckor. Men när kan amn börja trava och sånt?
 
Sv: Sätta igångt häst.

Har inte hästen stått pga. skada så kan du börja trava lite försiktigt redan efter några dagars skrittande.

Känn efter vad hästen orkar och bygg upp den långsamt. Men har du inga skador att ta hänsyn till så behöver du inte sitta och skritta i flera veckor.
 
Sv: Sätta igångt häst.

Nej mest jag tänker på före jul fick jag körtelfeber men nu känne rjag mig bar och ska sätt aigång pollen-
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 954
Senast: iNHALE
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 501
Senast: tuaphua
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Miiikaela_
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 452
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Semester.
  • Glassmaskin-Era bästa recept

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp