Säga upp stallplats

Sv: Säga upp stallplats

Fel, en månads uppsägningstid är just en månad, den som vill ha en kalendermånads uppsägningstid måste precisera detta i kontraktet.
Hyresavtal sägs upp med kalendermånader!

De uppsägningar jag gjort, både av arbete och stallplats, har gällt i månader från uppsägningsdagen och aldrig kalendermånad!
Uppsägning av arbete sker på löpande dagar och månader medan hyreskontrakt sker via kalendermånader :p

De enda hyreskontrakt jag haft där det varit så har varit lägenhetskontrakt, inte stallplats. :p

roslagen skrev:
Hyresavtal sägs upp med kalendermånader!

Avtal, oavsett vad avtalet gäller sägs upp enligt vad som framgår i avtalet. Om avtalet säger kalendermånad så är det det som gäller annars så gäller det som står i avtalstexten. Om det är kalendermånad som gäller brukar detta dessutom förtydligas med exempel, åtminstone i hyresavtal som gäller lägenheter.

Flytta till Skåne så är du hjärtligt välkommen att vara inackorderad hos mig :) Jag tror du skulle trivas :smirk:

Wilfa skrev:
Flytta till Skåne så är du hjärtligt välkommen att vara inackorderad hos mig :) Jag tror du skulle trivas :smirk:

Tackar för erbjudandet... :) men tyvärr får jag nog svårt att få med mig resten av familjen dit...

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 330
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 465
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband