Saker man blir orimligt arg över

Hazel

Trådstartare
Jag är en person med hyfsat mycket temperament men har genom åren ändå lärt mig att inte hetsa upp mig över saker som inte är lönt att bli arg för. Men, så finns det ett par saker, saker som inte alls har någon betydelse egentligen men jag blir ändå otroligt arg varje gång det sker. Har ni sådana? här är mina

1: Folk som använder, men inte kan stava till Swish.

Att vissa stavar dåligt stör mig inte så mycket i övrigt, eller det gör mig åtminstone inte ARG, men felstavningarna av swish gör mig upprörd varje gång.

2: Det faktum att jag får reklam på söndagar trots att jag har två skyltar om att jag INTE vill ha reklam.

Varje vecka funderar jag ut diverse arga lappar i mitt huvud för att ge igen på detta avskyvärda brott, som jag inte sätter upp. För att sedan bli ännu argare nästa gång.
 
Jag blir jättestörd över särskrivningar. Jag försöker lära mig att ha överseende med det och lyckas väl hyfsat för det mesta men visst tusan sticker det i ögonen på mig. Rent impulsivt vill jag bli elak vid särskrivningar men förnuftet säger åt mig att låta bli. Förnuftet vinner.

Angående din brevlåda: kan du inte sätta på en bred remsa maskeringstejp över brevinkastet på lördag som du sedan tar bort söndag kväll?
 
Åh Gud.. jag är nog den mest förbannade människa jag vet! :rofl:
Ett litet axplock:

1. Folk som inte kan använda blinkers.
2. Folk som kör för långsamt, alltså under utsatt hastighet.
3. Folk som inte gör sitt jävla jobb.
4. Vargdebatten.
5. Monarkidebatten
6. Folk som inte har pengar/kort redo när de ska betala.
7. Folk som inte kan passa tiden.
8. Folk som parkerar som assbutts.
9. Folk som använder ord de inte förstår vad de innebär.
10. Folk som gnäller.
11. Folk som stavar fleece som fliis (eller annat fult) och oväsentligt som ovesäntligt och usch som urs och schysst som juste och... ska jag fortsätta?
12. Korkade människor (fruktansvärt osympatiskt av mig jag vet.).
13. ... Alltså jag kan fortsätta forever. :rofl:

Det här är typ jag jämt: :rage::mad::banghead::wtf::arghh:
 
Åh Gud.. jag är nog den mest förbannade människa jag vet! :rofl:
Ett litet axplock:

1. Folk som inte kan använda blinkers.
2. Folk som kör för långsamt, alltså under utsatt hastighet.
3. Folk som inte gör sitt jävla jobb.
4. Vargdebatten.
5. Monarkidebatten
6. Folk som inte har pengar/kort redo när de ska betala.
7. Folk som inte kan passa tiden.
8. Folk som parkerar som assbutts.
9. Folk som använder ord de inte förstår vad de innebär.
10. Folk som gnäller.
11. Folk som stavar fleece som fliis (eller annat fult) och oväsentligt som ovesäntligt och usch som urs och schysst som juste och... ska jag fortsätta?
12. Korkade människor (fruktansvärt osympatiskt av mig jag vet.).
13. ... Alltså jag kan fortsätta forever. :rofl:

Det här är typ jag jämt: :rage::mad::banghead::wtf::arghh:
:D:D:D Är vi släkt?

Tillägg:
Folk som alltid tycker att deras problem beror på andra. Dvs NOLL självinsikt.

Offerkoftor. Kan det bli omodernt tack?
 
Åh Gud.. jag är nog den mest förbannade människa jag vet! :rofl:
Ett litet axplock:

1. Folk som inte kan använda blinkers.
2. Folk som kör för långsamt, alltså under utsatt hastighet.
3. Folk som inte gör sitt jävla jobb.
4. Vargdebatten.
5. Monarkidebatten
6. Folk som inte har pengar/kort redo när de ska betala.
7. Folk som inte kan passa tiden.
8. Folk som parkerar som assbutts.
9. Folk som använder ord de inte förstår vad de innebär.
10. Folk som gnäller.
11. Folk som stavar fleece som fliis (eller annat fult) och oväsentligt som ovesäntligt och usch som urs och schysst som juste och... ska jag fortsätta?
12. Korkade människor (fruktansvärt osympatiskt av mig jag vet.).
13. ... Alltså jag kan fortsätta forever. :rofl:

Det här är typ jag jämt: :rage::mad::banghead::wtf::arghh:

Åh, en till som jag! :D
 
2. Folk som kör för långsamt, alltså under utsatt hastighet.

Vilket väl innebär att alla bilar skulle ha farthållare. Siffran på skyltarna anger nämligen maxhastigheten på vägen, inte minimihastigheten. Av den anledningen går det att underskrida hastigheten (det finns många anledningar till det) men överskrider man den är det fortkörning.

Själv blir jag störd över dem som ligger för nära när jag kör bil. De utgör en risk jag inte vill ha.
 
Den jäveln som inte plockar upp efter sin stora hund på trottoarerna i mitt bostadsområde! :rage:

Folk som blir otrevliga när jag i mitt jobb inte kan hjälpa dem pga att de inte följt de regler och rutiner som finns.
 
Jag kan också bli alldeles orimligt irriterad och otrevligt förbannad på puckon.
Folk som argumenterar i cirklar, inte begriper vad man säger och som gafflar på om sånt de inte begriper. :rage::rage::rage:

Eller när man försöker diskutera/argumentera med någon och denne är som en obstinat ungjävel som bara säger "det skiter jag i" :banghead:.
 
Jag kan också bli alldeles orimligt irriterad och otrevligt förbannad på puckon.
Folk som argumenterar i cirklar, inte begriper vad man säger och som gafflar på om sånt de inte begriper. :rage::rage::rage:

Ja, folk som fortsätter hävda att de har rätt när de har fel. Som hen (;)) jag argumenterade med häromdagen som hävdade att om man säger "hen" med kort respektive långt E så betyder det olika saker, typ hen med hen-uttal betyder hon och hen med hän-uttal betyder han, så varför ska man säga hen öht? Och jag ba, Ehh, nej så är det inte och hen ba, jo såäre! Sedan googlade hen det och sedan sa hen inget mer. ;)
 
mest irriterad blir jag på folk som först ligger jättenära bakom, trots fri sikt och bra omkörningssträcka, för att när en mötande bil kommer i sikte, pressa sig förbi, lägga sig supertätt framför mig och köra lika snabbt eller LÅNGSAMMARE än jag själv gjorde innan omkörningen, så jag behöver bromsa för att inte landa i baksätet på bilen framför om den bromsar för nåt. Hallå.
 
Ja, folk som fortsätter hävda att de har rätt när de har fel. Som hen (;)) jag argumenterade med häromdagen som hävdade att om man säger "hen" med kort respektive långt E så betyder det olika saker, typ hen med hen-uttal betyder hon och hen med hän-uttal betyder han, så varför ska man säga hen öht? Och jag ba, Ehh, nej så är det inte och hen ba, jo såäre! Sedan googlade hen det och sedan sa hen inget mer. ;)

Och jag visste inte ens att man kunde uttala det på flera sätt :o
 
Jag är helt orimligt förbannad, arg och vansinnig på min granne som med berått mod laddade och ÖKADE farten när denne idat skulle passera mig när jag red med ett till djur i grimskaft snett bakom mig i kanten på den ALLMÄNNA vägen.
Nu är det KRIG och det kan jag lova att man inte vill ha med mig. Oj vad han (och förmodligen jag med) kommer att ångra sig när jag är klar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 351
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 722
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 503
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp