Bukefalos 28 år!

Saker man blir orimligt arg över

Jag är helt orimligt förbannad, arg och vansinnig på min granne som med berått mod laddade och ÖKADE farten när denne idat skulle passera mig när jag red med ett till djur i grimskaft snett bakom mig i kanten på den ALLMÄNNA vägen.
Nu är det KRIG och det kan jag lova att man inte vill ha med mig. Oj vad han (och förmodligen jag med) kommer att ångra sig när jag är klar.

När mitt förrförra ex som jag hade nordisarna med, råkade ut för en dylik typ, tog han helt enkelt körpisken och smällde i taket på bilen. Det blev ju inga märken på bilen men de stannade för att skälla ut honom. Jävlar vilket misstag av dem :devil:
 
Vilket väl innebär att alla bilar skulle ha farthållare. Siffran på skyltarna anger nämligen maxhastigheten på vägen, inte minimihastigheten. Av den anledningen går det att underskrida hastigheten (det finns många anledningar till det) men överskrider man den är det fortkörning.

Själv blir jag störd över dem som ligger för nära när jag kör bil. De utgör en risk jag inte vill ha.

Nåja, man kan faktiskt få böter för att man kör för långsamt.

Och i mitt fall spelar det ingen roll. Ser jag ingen anledning typ att personen kör släp, buss, lastbil eller dylikt så blir jag oerhört irriterad på långsam-förare. Det betyder inte att jag kör på deras fordon bakifrån och pressar det framför mig (trots att jag vill) utan det innebär bara att jag blir irriterad och svär över dessa förare.
 
Nåja, man kan faktiskt få böter för att man kör för långsamt.

Och i mitt fall spelar det ingen roll. Ser jag ingen anledning typ att personen kör släp, buss, lastbil eller dylikt så blir jag oerhört irriterad på långsam-förare. Det betyder inte att jag kör på deras fordon bakifrån och pressar det framför mig (trots att jag vill) utan det innebär bara att jag blir irriterad och svär över dessa förare.

Beror väl på om man är hindrande eller inte. Och ligger man i 50 på 70-väg när det är snorhalt, spårigt och smalt så finns det alltså en god anledning att köra långsammare än maxhastigheten.

Men även jag kan bli irriterad på dem som kör 60-65 på 70-väg när sikten och väglaget är perfekt.
 
Beror väl på om man är hindrande eller inte. Och ligger man i 50 på 70-väg när det är snorhalt, spårigt och smalt så finns det alltså en god anledning att köra långsammare än maxhastigheten.

Men även jag kan bli irriterad på dem som kör 60-65 på 70-väg när sikten och väglaget är perfekt.

Att köra långsammare vid dåligt väglag eller dålig sikt har nog aldrig kritiserats.
Där jag bor har vi haft något som kan kallas för vinterväglag typ fem dagar den här s.k. vintern. Trots det så kör folk omotiverat långsamt så gott som varje dag. Folk tänker inte heller framåt när de kör vilket leder till onödiga stopp i rondeller och rödljuskorsningar.
 
Jag som förvisso aldrig blir arg kan bli helt galen av vansinne över omoraliska handlingar på jobbet. När människor utnyttjar sin position för att dra fördelar.
 
Att bli arg på orättvisor, elakt beteende eller respektlösa människor är ju ganska normalt skulle jag säga, åtminstone fullt rimligt. Att bli arg för att folk inte kan stava till Swish är ju lite.. onödigt.. och jag säger alltså aldrig till någon att dom stavar fel (kanske mest för att jag är rädd att jag ska skriva "men är du HELT DUM I HUVUDET?! Det stavas SWISH!!!!!!") Därav rubriken om vad man blir orimligt arg över.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 413
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 668
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 837
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 522
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp