Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går inte att kolsyra mjölk heller utan att involvera hela köket, och det smakar dessutom förjävligt.
Ja....jo....Hur kommer man ens på idén?![]()
Påminner mig om det dumma i att köra frys-roulette med lunchlådan och komma till jobbet med en bytta kantarellsås.... bara kantarellsås...Om man kokar hjortron och fryser in dom i en liten plastpåse, då är det inte jättesmart att lägga dom bredvid en likadan påse med förvällda gula kantareller. Och eftersom man tycker det är jobbigt att märka påsarna fast man inser att dom kan förväxlas så får man skylla sej själv när det blir fel.
Min pappa skar upp handleden på en damejeanne på 80-talet. Det blev många frågor på sjukhuset, de misstänkte tydligen självmordsförsök....Haha! Mamma höll lite nära när pappa skar gips en gång. Slutade med ett par stygn och de frågade många gånger på VC om hon var säker på att hon inte skulle anmälaen alla-känner-alla-by dessutom. Rätt agerat av vårdpersonal såklart men det skulle nog bra mycket våld till innan pappa själv hade tagit till våld mot sin partner, haha.
Man ska inte återanvända allt utan att märka saker heller. Tex inte använda ett tomt rent paket Lätta som matlåda och ta med till jobbet - bara för att upptäcka att det visst var själva Lättan och att matlådan stod kvar i kylskåpetPåminner mig om det dumma i att köra frys-roulette med lunchlådan och komma till jobbet med en bytta kantarellsås.... bara kantarellsås...
har fortfarande inte börjat märka lådorna men numera tittar jag i dem först innan jag plockar med mig dem...
Man ska inte återanvända allt utan att märka saker heller. Tex inte använda ett tomt rent paket Lätta som matlåda och ta med till jobbet - bara för att upptäcka att det visst var själva Lättan och att matlådan stod kvar i kylskåpet.
Björn Gustafssons sång till Carina Berg ...sodastreamad OboyHur kommer man ens på idén?![]()
Påminner mig om det dumma i att köra frys-roulette med lunchlådan och komma till jobbet med en bytta kantarellsås.... bara kantarellsås...
har fortfarande inte börjat märka lådorna men numera tittar jag i dem först innan jag plockar med mig dem...
Man ska heller inte gå och vifta med bilnycklarna i hästarnas gigantiska sommarhage, särskilt inte när man inte har några reservnycklar. Det blir lite jobbigt när man får ligga på knä, fullt klädd i säkerhetsväst, höga stövlar och ridhjälm i 25+, och finkamma hagen för att hitta nycklarna, där du givetvis även har dina hemnycklar. Och i den låsta bilen ligger din mobiltelefon. Blir väldigt besvärligt, har jag hört.
Om du byter däck
Och om någon stark man dragit åt hjulbultarna rejält
Och om du inte orkar rubba sagda hjulbultar (och om du inte vill fråga sagde man om hjälp)
Då är det en riktigt dålig idé att hoppa på fälgkorset
Detta har iaf jag hört någonstans
Oh nej, inte allsMenar du att det är fler än jag som provat den (inte helt effektiva) strategin?
Numera äger jag en hjulmutterdragare, det underlättar livet.
Bra där... jag brukar försöka göra samma sak, men det slutar med att hyllorna för färdiga lådor är fulla så då ställer jag in färdiga lådor på de hyllor där det finns plats och sedan är kaoset ett faktum igen....Jag ställer olika saker på olika hyllor i frysen... färdiga lunchlådor och inget annat på två hyllor.
Tycker du det?
Ser annars hur följande utspelar sig hemma
Sambon: Killaloe bokade du biljetter till Aten ?
Jag: (mycket stolt) det har jag fixat!
Sambo: (kollar på biljetterna) men varför bokade du biljetter till Arjeplog?!![]()