Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 854
Om man kokar hjortron och fryser in dom i en liten plastpåse, då är det inte jättesmart att lägga dom bredvid en likadan påse med förvällda gula kantareller. Och eftersom man tycker det är jobbigt att märka påsarna fast man inser att dom kan förväxlas så får man skylla sej själv när det blir fel.
Påminner mig om det dumma i att köra frys-roulette med lunchlådan och komma till jobbet med en bytta kantarellsås.... bara kantarellsås...

har fortfarande inte börjat märka lådorna men numera tittar jag i dem först innan jag plockar med mig dem...

Det är väldigt dumt att dra igen en tung grind genom att gå framåt och ha armen, hållandes i grinden, bakom sig. Bakkappan på gympadojorna kan haka i grinden och då viker sig foten när grinden går över den.
Kraftigt stukad fot blev resultatet.

Haha! Mamma höll lite nära när pappa skar gips en gång. Slutade med ett par stygn och de frågade många gånger på VC om hon var säker på att hon inte skulle anmäla :p en alla-känner-alla-by dessutom. Rätt agerat av vårdpersonal såklart men det skulle nog bra mycket våld till innan pappa själv hade tagit till våld mot sin partner, haha.
Min pappa skar upp handleden på en damejeanne på 80-talet. Det blev många frågor på sjukhuset, de misstänkte tydligen självmordsförsök....

Påminner mig om det dumma i att köra frys-roulette med lunchlådan och komma till jobbet med en bytta kantarellsås.... bara kantarellsås...

har fortfarande inte börjat märka lådorna men numera tittar jag i dem först innan jag plockar med mig dem...
Man ska inte återanvända allt utan att märka saker heller. Tex inte använda ett tomt rent paket Lätta som matlåda och ta med till jobbet - bara för att upptäcka att det visst var själva Lättan och att matlådan stod kvar i kylskåpet :angel::angel::angel:.

Ha inte vaniljsås på köttfärssås. Även om köttfärssås är gott och vaniljsås är gott så funkar INTE de två smakerna ihop :wtf:

Jag skulle ta med matlådor till jobbet. Hade en med fryst spagetti och köttfärssås och en med nygjord äppelpaj. Råkade hälla vaniljsåsen i fel låda. Det hjälpte inte att jag sköljde av den från den frysta köttfärssåsen, den stank och smakade vanilj när jag micrade den:yuck:

Lägg inte en öppen diskmedelsflaska i botten av shoppingkassen. Om du ändå gör det - tänk inte att det bara är att låta kassen ta en vända tvättmaskinen. Det var nog snarare tio vändor, innan jag vågade öppna luckan. Men kassen blev jävligt ren! :up:

Förvara inte bilnyckeln i handskfacket när du är i stallet tre mil hemifrån, trots den mycket goda intentionen att du då inte kan tappa den. Ibland så kan det nämligen hända sig att bilen spontant beslutar att låsa sig. Jag misslyckades med att göra inbrott eftersom jag trots allt inte ville göra åverkan på tillfället. Att ta buss + tåg + spårvagn hem, hämta reservnyckeln och sedan ta spårvagn + tåg + buss tillbaka tar sin lilla tid.

Om du ska dra åt hjulmuttrarna på bilen, lägg inte hela din vikt på fälgkorset utan att först kontrollera att du har hittat rätt ände. Om fälgkorset är bara aningens större än muttern kommer nämligen att snurra då. Och då kan man faceplanta in i sidan av motorhuven, spräcka en läpp och slå sönder en tand. Har jag hört. :angel:

Häll heller inte matolja i det tröga låset på ytterdörren hemma med tanken "olja som olja". Spoiler: det ÄR skillnad på olja och olja. Om inte annat kommer din hyresvärd upplysa dig om detta, och han kommer inte att vara glad :o

Om du nyss köpt försvarsspray och är nyfiken på hur den funkar - testa ändå inte att spraya i din omedelbara närhet. Även om du inte riktar den mot ansiktet kommer det sticka rejält i ögon och näsa.

På samma tema bör man inte testa överfallslarm inomhus, på jobb, speciellt inte om man inte är helt säker på hur det stängs av. Det tjuter väldigt högt och länge.

Att låsa bilen och sedan slänga in nyckeln i bagaget för att slippa bära den med dig, är inte så smart som man kan tro till en början. Det gör bara att du låser dig ute från bilen och, beroende på bil, antingen får slå in rutan eller ringa någon efter extranyckel för att kunna komma in i bilen igen.

Man ska heller inte gå och vifta med bilnycklarna i hästarnas gigantiska sommarhage, särskilt inte när man inte har några reservnycklar. Det blir lite jobbigt när man får ligga på knä, fullt klädd i säkerhetsväst, höga stövlar och ridhjälm i 25+, och finkamma hagen för att hitta nycklarna, där du givetvis även har dina hemnycklar. Och i den låsta bilen ligger din mobiltelefon. Blir väldigt besvärligt, har jag hört.

Jag ställer olika saker på olika hyllor i frysen... färdiga lunchlådor och inget annat på två hyllor.

Man ska heller inte gå och vifta med bilnycklarna i hästarnas gigantiska sommarhage, särskilt inte när man inte har några reservnycklar. Det blir lite jobbigt när man får ligga på knä, fullt klädd i säkerhetsväst, höga stövlar och ridhjälm i 25+, och finkamma hagen för att hitta nycklarna, där du givetvis även har dina hemnycklar. Och i den låsta bilen ligger din mobiltelefon. Blir väldigt besvärligt, har jag hört.

På det temat.
När du är ute och åker fyrhjuling i kompisens hästhage.
Tänk på att stänga igen fickan ordentligt om du inte vill bli av med plånboken inklusive körkort, bankkort med mera.

Om du byter däck
Och om någon stark man dragit åt hjulbultarna rejält
Och om du inte orkar rubba sagda hjulbultar (och om du inte vill fråga sagde man om hjälp)
Då är det en riktigt dålig idé att hoppa på fälgkorset

Detta har iaf jag hört någonstans

Om du byter däck
Och om någon stark man dragit åt hjulbultarna rejält
Och om du inte orkar rubba sagda hjulbultar (och om du inte vill fråga sagde man om hjälp)
Då är det en riktigt dålig idé att hoppa på fälgkorset

Detta har iaf jag hört någonstans

Menar du att det är fler än jag som provat den (inte helt effektiva) strategin?

Numera äger jag en hjulmutterdragare, det underlättar livet.

Tappa inte din smartphone i ett vattenfyllt dike en mörk och regnig kväll. Även om du åker hem och startar "find your iPhone" på en dator så har den hunnit sluta pipa när du kommer tillbaka.
Det är DÅ du tar till ditt hemliga vapen, den analoga och högt älskade beaglen. Som spårar upp och visar dig raka vägen till din telefon.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka