Inte det smartaste att ta liniment på spänd nacke och axlar och sedan hoppa i ett varmt bad, ännu mindre smart att aldrig komma ihåg det och gör om det med jämna mellanrum 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att fortsätta på samma spår, ta inte på linement på hela kroppen (mer eller mindre) och lägg dig i en säng och sätt på elfilten.Inte det smartaste att ta liniment på spänd nacke och axlar och sedan hoppa i ett varmt bad, ännu mindre smart att aldrig komma ihåg det och gör om det med jämna mellanrum![]()
Man ska inte iheller i brist på potatis göra ett försök med rödbetsmos. Det går inte att använda vispen, utan att det stänker rödsaft på alla kläderna och de vita vägarna...![]()
Man ska inte iheller i brist på potatis göra ett försök med rödbetsmos. Det går inte att använda vispen, utan att det stänker rödsaft på alla kläderna och de vita vägarna...![]()
Det går jättebra om man gör som man ska, dvs använder stompMan ska inte iheller i brist på potatis göra ett försök med rödbetsmos. Det går inte att använda vispen, utan att det stänker rödsaft på alla kläderna och de vita vägarna...![]()
Är väl det som är vitsen - riktigt fast och hårt vispat, det är gott det.Det går jättebra om man gör som man ska, dvs använder stompvisp gör ju bara att stärkelsen släpper så det blir klister istället för mos
![]()
Är väl det som är vitsen - riktigt fast och hårt vispat, det är gott det.
Jag vispar också ALLTID potatismos, tycker att det blir godast såÄr väl det som är vitsen - riktigt fast och hårt vispat, det är gott det.
Det går jättebra om man gör som man ska, dvs använder stompvisp gör ju bara att stärkelsen släpper så det blir klister istället för mos
![]()
Är väl det som är vitsen - riktigt fast och hårt vispat, det är gott det.
hur blir det fast av visp? För mig blir det bara lim
![]()
Jag vispar också ALLTID potatismos, tycker att det blir godast så! Slätt och fluffigt
.
Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad
.
Tycker klistrigt mos är förfärligt! Själv pressar jag potatisen om jag gör mos, rör sen snabbt ihop det med varm mjölk, smör och kryddor. Slätt och fint, inget klister.Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad
.
Tycker klistrigt mos är förfärligt! Själv pressar jag potatisen om jag gör mos, rör sen snabbt ihop det med varm mjölk, smör och kryddor. Slätt och fint, inget klister.
Smeta inte på stora mängder (inte heller små) Linnex på benen eller annan blottad kroppsdel innan du ger dig ut för att springa ett långpass i gassande solsken.
Linnex innehåller alltså capsaicin och den brännande känslan ökar när kroppstemperaturen höjs. Gassande sol på det orsakade en infernalisk svidande plåga som bara kunde lindras med kallt vatten. Jag fick springa vattenintervaller hem: Doppa benen i sjön i fem minuter, kuta allt jag kunde under svåra smärtor till nästa badställe, doppa benen i sjön, kuta till nästa badställe, osv. tills jag kom hem och kunde sätta båda benen i isbad i en timme.
Eller backa med traktorn med öppen dörr! Den exploderar tydligen. Här var dock jag oskyldig, gick dock plocka en miljon glasbitar i leran i hästarnas hage ...Håll inte upp dörren för att se bättre när du backar in i garaget. Inga personskador, men desto större skador på bildörren, den pekade åt helt fel håll sen..![]()
Pappa kan bidra med lite grejer på temat bilar. (Mitt misstag med bromsvätskan tidigare i tråden är faktiskt ett undantag, för efter nästan trettio år med den mannen vet man hur man inte ska misshandla sina bilar.)
Om man har en bil där bensinmätaren inte fungerar, kör inte med taktiken "jag känner min bil och vet att jag inte behöver tanka riktigt än". Kör heller definitivt inte flera kilometer ut i absolut ingenstans, det fanns inte ens en väg, och bli för all del inte förvånad sen över att du fick bensinslut. Detta var före mobilernas tid. Min bror, då åtta år gammal, fick springa en halvmil hem till farmor och farfar så farfar kunde komma och hämta dem med traktorn. Detta hände flera gånger. Samma man och samma bil körde dessutom fast sig i samma åker vid ett annat tillfälle, för att pappa tyckte att det "inte var så blött" i marken, i typ februari när tjälen går ur jorden. Farfar fick komma med traktorn den gången också.
En annan gång skulle pappa för en gångs skull köra mig till stallet. Det var när jag gick på högstadiet, och då hade vi hästarna så nära hemma att jag alltid brukade cykla, men av någon anledning var han med den gången. Mamma hade precis bytt bil, och pappa hade fått överta hennes Volvo 240, modell gammal redan då, och han var väl inte överdrivet förtjust i den. När vi skulle hem startade inte bilen. Alls. Han som hade stallet var biltokig och älskade amerikanska bilar/hade garage hemma. Han försökte slå knut på sig själv för att hitta det mystiska felet på pappas vrålåk. Inget fel hittades, förrän typ en timme senare när han något uppgivet frågade om pappa hade tankat. Det var ju just det han inte hade gjort, tydligen.![]()