Bukefalos 28 år!

Saker man INTE ska testa

Inte det smartaste att ta liniment på spänd nacke och axlar och sedan hoppa i ett varmt bad, ännu mindre smart att aldrig komma ihåg det och gör om det med jämna mellanrum :banghead:
För att fortsätta på samma spår, ta inte på linement på hela kroppen (mer eller mindre) och lägg dig i en säng och sätt på elfilten.
Slutade att jag fick akut hoppa in i duschen och duscha mig i kallvatten för att inte få blistringsskador. :nailbiting: (Kändes det som åtminstone! Fyfan vad ont det gjorde, rent ut sagt.)
 
Ta inte av dig uppvärmningströjan när du springer på löpbandet. :cautious:

Det är många som känner av eltråden med händerna. Ett tips är att ta ett längre grässtrå och lägg på tråden. Man får mer ett pirr i handen än en stöt. Ett mindre bra tips är att chansa att tränga sig mellan eltråd när man rensat bort gammal taggtråd i skogen, fastna och få så mkt stötar att musklerna krampar. Svårt att ta sig ur då.
 
Det går jättebra om man gör som man ska, dvs använder stomp ;) visp gör ju bara att stärkelsen släpper så det blir klister istället för mos :D
Är väl det som är vitsen - riktigt fast och hårt vispat, det är gott det.
:eek:



:D hur blir det fast av visp? För mig blir det bara lim :D
Jag vispar också ALLTID potatismos, tycker att det blir godast så :) ! Slätt och fluffigt :d .


Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt :up: ! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad :) .
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt :up: ! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad :) .

Använder både ock. Först stomp för att för få en början, sedan visp för att få den slät och fluffig :)
 
Senast ändrad:
Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt :up: ! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad :) .
Tycker klistrigt mos är förfärligt! Själv pressar jag potatisen om jag gör mos, rör sen snabbt ihop det med varm mjölk, smör och kryddor. Slätt och fint, inget klister.
 
Ta inte fel på "klockan 16" och "klockan 6". Min väninna och jag fick nöja oss med att se andra akten av musikalen som jag gett henne biljetter till i födelsedagspresent... Jag var så arg på mig själv att jag stortjöt när jag vid 16.45 tittade på biljetterna, insåg mitt misstag och ringde till vännen i panik!
 
Smeta inte på stora mängder (inte heller små) Linnex på benen eller annan blottad kroppsdel innan du ger dig ut för att springa ett långpass i gassande solsken.

Linnex innehåller alltså capsaicin och den brännande känslan ökar när kroppstemperaturen höjs. Gassande sol på det orsakade en infernalisk svidande plåga som bara kunde lindras med kallt vatten. Jag fick springa vattenintervaller hem: Doppa benen i sjön i fem minuter, kuta allt jag kunde under svåra smärtor till nästa badställe, doppa benen i sjön, kuta till nästa badställe, osv. tills jag kom hem och kunde sätta båda benen i isbad i en timme.
 
Pappa kan bidra med lite grejer på temat bilar. (Mitt misstag med bromsvätskan tidigare i tråden är faktiskt ett undantag, för efter nästan trettio år med den mannen vet man hur man inte ska misshandla sina bilar :angel:.)

Om man har en bil där bensinmätaren inte fungerar, kör inte med taktiken "jag känner min bil och vet att jag inte behöver tanka riktigt än". Kör heller definitivt inte flera kilometer ut i absolut ingenstans, det fanns inte ens en väg, och bli för all del inte förvånad sen över att du fick bensinslut. Detta var före mobilernas tid. Min bror, då åtta år gammal, fick springa en halvmil hem till farmor och farfar så farfar kunde komma och hämta dem med traktorn. Detta hände flera gånger. Samma man och samma bil körde dessutom fast sig i samma åker vid ett annat tillfälle, för att pappa tyckte att det "inte var så blött" i marken, i typ februari när tjälen går ur jorden. Farfar fick komma med traktorn den gången också.

En annan gång skulle pappa för en gångs skull köra mig till stallet. Det var när jag gick på högstadiet, och då hade vi hästarna så nära hemma att jag alltid brukade cykla, men av någon anledning var han med den gången. Mamma hade precis bytt bil, och pappa hade fått överta hennes Volvo 240, modell gammal redan då, och han var väl inte överdrivet förtjust i den. När vi skulle hem startade inte bilen. Alls. Han som hade stallet var biltokig och älskade amerikanska bilar/hade garage hemma. Han försökte slå knut på sig själv för att hitta det mystiska felet på pappas vrålåk. Inget fel hittades, förrän typ en timme senare när han något uppgivet frågade om pappa hade tankat. Det var ju just det han inte hade gjort, tydligen.:rofl:

Underbart!

Maken missade det där med att tanka. Bilen hade varit sjuk ett tag men efter div pyssel o pjosk bestämde bilen sig för att gå, maken har den till jobbet några dagars pendlande, jag är på vift mobilen utan för täckningsområdet o när jag kom i kontakt med telenätet har jag typ 50 missade samtal o sms med svavelosande tema ombilen.

Åker för att hämta gubben och frågar av en händelse har du tankat? Hälde på alla soppa dunkarna i söndags. Hum ja 20 liter bensin o du har kört mer än 20 mil? Hum ja. Drar dig till tappen o du tankar o ser om bilen startar, om inte får den stå kvar o verkstan får ta in den. Mannens bil har 60 liters tank och han fick på 59,5 litet bilen gick fint hem. Mannen fick vänta i en timma i minusgrader utan vinterjacka
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp