Bukefalos 28 år!

Saker man INTE ska testa

Jag avråder från att tina älgstek i torktumlaren.
Min brors ex kom på den briljanta idén när micron gått sönder. När den djupfrysta steken började dunka runt i trumman insåg hen att det där var nog inte sunt för trumman.
Steken behövde mjuk stoppning. Lösningen blev att stoppa ner den i ett par rejäla raggsockor och sen tillbaka in i torktummlaren med den :up:

Bortsett från lite misshandlad trumma så avger tinat kött köttsafter
Den tumlaren åkte ut.
Herregud! Hur kommer man ens på tanken?! :rofl:

... säger jag och dricker lite mer vodka med tandkräm :angel:
 
Avmaskningsmedel för katter är för just katter, och inte folk.

@bumpo s favorithistoria :D

Mitt ex's katt hade mask och någonstanns i hans hjärna fanns någon logik i att katten kunde ha smittat honom :down:

Till Rut 4 kg tung inköptes 1 ask med avmaskningsmedel. Till husse 108 kg inköptes 10 askar avmaskningsmedel.

Husse blev svårt magsjuk :turd:
 
Avmaskningsmedel för katter är för just katter, och inte folk.

@bumpo s favorithistoria :D

Mitt ex's katt hade mask och någonstanns i hans hjärna fanns någon logik i att katten kunde ha smittat honom :down:

Till Rut 4 kg tung inköptes 1 ask med avmaskningsmedel. Till husse 108 kg inköptes 10 askar avmaskningsmedel.

Husse blev svårt magsjuk :turd:
:eek::eek::eek: Låter ju helt livsfarligt!! Brukade han göra så ogenomtänkta grejer?
 
Avmaskningsmedel för katter är för just katter, och inte folk.

@bumpo s favorithistoria :D

Mitt ex's katt hade mask och någonstanns i hans hjärna fanns någon logik i att katten kunde ha smittat honom :down:

Till Rut 4 kg tung inköptes 1 ask med avmaskningsmedel. Till husse 108 kg inköptes 10 askar avmaskningsmedel.

Husse blev svårt magsjuk :turd:
Jag älskar den historien. Och ja, jag har hört huvudpersonen berätta den själv samtidigt som han skrattar så han gråter. :rofl: Jag kan också intyga att han vanligtvis är en väldigt sansad och icke-hjärnsläppig person. Men den tankevurpan är EPISK!
 
Jag älskar den historien. Och ja, jag har hört huvudpersonen berätta den själv samtidigt som han skrattar så han gråter. :rofl: Jag kan också intyga att han vanligtvis är en väldigt sansad och icke-hjärnsläppig person. Men den tankevurpan är EPISK!

Ja, det är liksom spännande att gå från "Oj, kanske har jag fått mask pga katten" till "Shit, jag köper en ohelig mängd kattavmaskning och tar den själv" :rofl: :rofl: :rofl:
 
Om du ska ge hästen en bit morot. Gör inte det samtidigt som ni går in i stallet. Det kan vara svårt för dig att hålla handen stilla. Och det kan vara svårt för hästen att hitta rätt var den ska bita.
 
Jag avråder från att tina älgstek i torktumlaren.
Min brors ex kom på den briljanta idén när micron gått sönder. När den djupfrysta steken började dunka runt i trumman insåg hen att det där var nog inte sunt för trumman.
Steken behövde mjuk stoppning. Lösningen blev att stoppa ner den i ett par rejäla raggsockor och sen tillbaka in i torktummlaren med den :up:

Bortsett från lite misshandlad trumma så avger tinat kött köttsafter
Den tumlaren åkte ut.
Men den viktiska frågan är obesvarad - vart steken god?
 
Brorsan hälsar att man inte ska lägga plånboken i en öppen traktor för att sedan plöja en åker. Skakningarna gör tydligen att alla lösa saker hoppar runt och förr eller senare ramlar ut ur traktorn för att bli nedplöjda i åkern.

Ja, plånboken återfanns vid harvning nästkommande år.
Nej, innehållet hade inte njutit av ett år i jorden.
Påminner om en vän som vid pausen i grässkörden lade telefon, snus och väst på däcket till traktorn som drog pressen. Och glömde dem där.

Det såg fantastiskt kul ut när de försökte ringa till mobilen och sprang och lyssnade i balar för att se om det lät :rofl:

(grejerna hittades i dysfunktionellt skick vid vinterfodringen sen..)
 
Påminner om en vän som vid pausen i grässkörden lade telefon, snus och väst på däcket till traktorn som drog pressen. Och glömde dem där.

Det såg fantastiskt kul ut när de försökte ringa till mobilen och sprang och lyssnade i balar för att se om det lät :rofl:

(grejerna hittades i dysfunktionellt skick vid vinterfodringen sen..)
Hahaha! Det borde de göra en reklamfilm om (istället för när de letar i paket efter en mobil) :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp