Saker man INTE ska testa

Akta er för att hyvla er i tummen men en mandolin. Det är efter en sömnlös natt med bultande ond tumme mitt allra bästa tips.

Det gjorde jag för två vintrar sen. Hästen behövde såklart rivna morötter till kvällsmat. Så jag stod där i stallet med en trasig tumme, tog den renaste handduken jag hittade och satte mig i bilen och körde hem. In och blodet rann längs armen och jag fick sen plåstra rätt duktigt för att få stopp på det. Än idag har jag ett ärr fulla toppen som är stort som en 10-krona och formen på tummen är inte som den en gång var...
 
Det gjorde jag för två vintrar sen. Hästen behövde såklart rivna morötter till kvällsmat. Så jag stod där i stallet med en trasig tumme, tog den renaste handduken jag hittade och satte mig i bilen och körde hem. In och blodet rann längs armen och jag fick sen plåstra rätt duktigt för att få stopp på det. Än idag har jag ett ärr fulla toppen som är stort som en 10-krona och formen på tummen är inte som den en gång var...

Stallet är nog inte den bästa platsen att testa det på. Men visst är det fascinerande hur mycket blod det kan komma ut en tumme!
 
Kom precis på kollegans underbara grej detta var för ca 15 år sedan i Skottland.

Ska du värma din lunch i micron och det är burksoppa, häll ut den från burken i en skål innan du värmer den.
Kollegan orsakade brand i köket på McDonald's så pass att vi fick utrymma lokalen :rofl:

Vi skrattade så vi tjöt och kollegan skämdes för hon hade ingen aning om att ngt sådant kunde hända.

Kan faktiskt bjuda på en själv också.

Ta bort stekgrytan i gjutjärn med varmt lock från spisen behövs ugnshandskar. Det är ingen bra ide att ta tröjärmarna och dra ut för att man är lat. Speciellt inte om det är tunn fleecetröja. Locket har numer rosa smält fleece på sig som inte går bort och jag fick 2 fina hål
 
Om du startar en bil för att varmköra den lite, se till att du inte råkat trycka på låsknappen på nyckeln innan. Det blir så trist med en låst bil som kör på tomgång.
Ännu mer trist om det är julafton och man har 2 mil enkel väg, på urdålig skogsväg, hem till reservnyckel.
Låt inte bilen gå på tomgång ett längre tag.
Det gjorde min far i kylan och blev kvar längre i värmen hos vänner än han tänkt från början. Bilen var visserligen varm men den hade låst sig själv.
Han ringde mig, jag fick köra ut till hans hus(tur att jag hade reservnyckel dit), och efter visst letande efter bilnyckel köra de ca 9 milen dit.
Klev ur min bil riktade nyckeln mot hans bil och KLICK så var den olåst igen.
Jag blev bjuden på fika hos värdfolket för min insats. Sedan körde jag 9 mil hel igen....

Han funderade länge på vad som kan ha hänt, sedan läste jag att en del bilar kan uppfatta sig själva som stulna och därmed låsa sig. Huruvida hans bil tyckte sig vara stulen kan man ju undra över, eller så ledsnade den på att stå där och vänta och tänkte att den skulle lära husse ett och annat.....
 
Testa inte äta flingor som finns i skåpet under diskbänken, det kan vara lutflingor. Ät inte sedan någon vecka senare tvättmedel efter man kommit hen från sjukhuset efter ätit lutflingor.

Försök inte låsa upp bilen genom att frenetiskt trycka på låsdosan när bilen inte reagerar första 3 gångerna och man hör på håll en bil som det klickar i snett bakom sig och blinkar när man vänder sig om och man inser att man försöker få sig in i någon annans röda 940 istället för sin egna v70.

Försöka inte heller lirka in nyckeln i billåset för att låsa upp bilen när nyckeln konstigt nog inte längre passar bilen och man efter 5 min inser att det är fel bil och sin egen står bredvid bilen man försökt få sig in i. Dock såg bilarna identiska ut.

Ta inte två istället för tandkräm.

Salta inte julgröten istället för socker.

Glöm inte äggen i kladdkakan.

Blanda inte ihop hästarna på jobbet, kan bli kaos.
Ta inte ut fel häst och kom på det som tur är innan man släppt ihop hästen med övriga.
Vi hade en julgrötsmorgon på jobbet för några år sedan.
Beställt från ett cateringföretag.
Alla fick en konstig min efter första skeden. Den som lagade till gröten till 35 personer hade tydligen blandat om ingredienserna och tagit mer salt än grötris. Gick inte äta. Alls.
Så om du har en beställning på mat, kolla ordentligt vad du sätter i.
 
Låt inte bilen gå på tomgång ett längre tag.
Det gjorde min far i kylan och blev kvar längre i värmen hos vänner än han tänkt från början. Bilen var visserligen varm men den hade låst sig själv.
Han ringde mig, jag fick köra ut till hans hus(tur att jag hade reservnyckel dit), och efter visst letande efter bilnyckel köra de ca 9 milen dit.
Klev ur min bil riktade nyckeln mot hans bil och KLICK så var den olåst igen.
Jag blev bjuden på fika hos värdfolket för min insats. Sedan körde jag 9 mil hel igen....

Han funderade länge på vad som kan ha hänt, sedan läste jag att en del bilar kan uppfatta sig själva som stulna och därmed låsa sig. Huruvida hans bil tyckte sig vara stulen kan man ju undra över, eller så ledsnade den på att stå där och vänta och tänkte att den skulle lära husse ett och annat.....
Kan säga att det var enda gången det hände, (han var rätt bra på att hålla koll på den efteråt). Jag tog över bilen sedan och det hände aldrig mig.
 
Får mig att tänka på en stallkompis som blev jättekissnödig i ett stall utan toalett. Hon satte sig på huk bakom stallet. Där var nässlor. Hon tappade balansen. Det var visst heller inte så skönt.
När jag var liten (typ 4-5), skulle jag sätta mig och pinka ute. I ett brännässlesnår...
Min rumpa var röd sedan:o
 
Det gjorde jag för två vintrar sen. Hästen behövde såklart rivna morötter till kvällsmat. Så jag stod där i stallet med en trasig tumme, tog den renaste handduken jag hittade och satte mig i bilen och körde hem. In och blodet rann längs armen och jag fick sen plåstra rätt duktigt för att få stopp på det. Än idag har jag ett ärr fulla toppen som är stort som en 10-krona och formen på tummen är inte som den en gång var...
Och min mamma tycker att jag är supertramsig som vägrar att använda en mandolin till att skära grönsaker. Jag ska minsann visa henne denna tråden..... :rofl: !! "Mamma - jag hade rätt!"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp