Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 856
1. Var inte så lat att du lägger Micropopcornen PÅ plastlocket som du inte orkar ta ur micron när du ska poppa popcorn. Då finns snart (90 sekunder senare) inte mkt till lock kvar. Bara smält plast. (micropopcorn är farliga!)

2. Var inte dum nog att tro att du är smart som lyckas räkna ut hur lång tid det EGENTLIGEN tar att fixa i ordning sig på morgonen, när du ligger där och vill snooza. Det är en illusion, och du är troligen inte smartare än du vanligen är när du typ sover fortfarande.

3. Att spruta kall spolarvätska på rutan när man kör i jättelåg temperatur kan leda till islager på rutan, det är inte heller jättesmart om du vill se vägen.

Alltså den här tråden :rofl: jag är så glad att det inte bara är jag som har otur när jag tänker ibland :D.

Lärdom från barndomen:
Sätt aldrig fast hästen i bara tränset, inte ens för ett litet "jag ska bara...".
Som tur var slutade det inte värre än med ett söndrigt sidostycke, och en mycket skamsen unge, för visst hade jag ju hört att man inte ska göra så, men jag skulle ju bara...:o

Gör du hemgjord hårmask med ägg, se till att vattnet inte är för varmt när du tvättar bort det.
Om du nu inte råkar gilla att försöka pilla bort koagulerat ägg ur håret, vill säga.

På äggtemat. Sätt inte ägg att koka, gå bort för ett ögonblick för att göra något annat, glömma bort dem och sedan inse att du inte har den blekblåaste hur länge de har kokat.
Två gånger, på samma vecka.
Det gick som tur var bra ändå, och de varken exploderade eller blev gummibollar :up:

*Surfa inte på mobilt internet i Schweiz, det blir dyrt, 5-siffriga dyrt...

*Blås inte i oboypaketet

*Ta inte för givet att det inte finns ett spjäll i den öppna spisen bara för att du inte ser ett. I USA väljer de tydligen ibland att sätta handtaget på insidan av skorstenen :grin: Det blir väldigt rökigt när det inte är öppet.

*Kolla flygplatsen när du flyger Ryanair, bara för att det står Frankfurt så betyder det inte att det är det du tänker.

Chili hackar man inte utan handskar. Jag fick inte bort det från händerna när jag tvättade mig vilket jag inte kunde se med blotta ögat. Däremot märkte jag det när jag gick på toa och skulle torka mig. Toapappret hade blivit kontaminerat av chilin från mina händer.
Det är oxå jättedumt att be nya dejten hacka chili och vitlök till middagen. Det sved rätt ordentligt några timmar senare när det var dax för roligare aktiviteter.

Provsmakar man tabasco med fingret så bör man minnas att tvätta händerna före man gnuggar sig i ögonen.

Har man lagt ut blod, svett och tårar för att få till cateyes med eyelinern, så bör man se efter åt vilket håll munstycket på hårsprejen är riktad före man trycker av.

Om lampan på symaskinen glappar så man måste trycka till den för att den ska lysa, gör INTE det då lampan redan varit tänd ett tag. Brännskador på fingertoppen gör :devil: ont

Försök inte att knipa med tårna när stöveln suger sig fast i leran med tanken att du inte vill åka ur stöveln och få foten i iskall lera.
Det enda det resulterar i är att man står med alla fyra i iskall lera, istället. Lera upp på halva underarmarna, knän och smalben i lera plus en fantastiskt förvånad häst som glor när hans hönät just blivit stöpt i lera som både luktar och är kall.

Tur att jag var ensam i hagen just då. Annars hade kumpan skrattat ihjäl sig och jag med. Jag hade inte kommit upp ur leran då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka