Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 858
Om du själv inte får upp bildörren utanför affären även fast nyckeln passar, snäll person som kommer förbi och försöker, lyckas inte heller. Kan det hjälpa att gå och köpa låsspray eller liknande efter rekommendation.
För när du sen kommer ut ur affären och åter tar upp nyckeln ur fickan, kan det visa sig att du har TVÅ olika bilnycklar i fickan...

Tips från pappa, har du fått några småsår på händerna ta inte jodopaksflaska som står i tvättstugan utan att läsa på flaskan innan du tvättar händerna med det, den är outspädd och känns.

Från morbror.
Om någon du inte känner så väl frågar om det kan åka med från Skåne till Göteborg och du är trött så du ber att den andra ska köra, när du då vaknar så har du inte sommar bakom ratten så helt onödigt att kastar dej över ratten då det kan skrämma föraren ganska rejält.

Tips från en vän.
Om du är statsmänniska och vill se hur mörkt det är på kvällen på landet, testa inte det genom att släcka ljuset på bilen när du kör för det blir kolsvart.
Testat 9 på kvällen i december med mulen himmel och ingen snö.

Kompisen har nyss köpt ny bil och hälsar att man inte ska tanka vanlig bensin i en dieselbil. Blir lite tråkigt då också.

Hon hälsar också att det är dumt att låta små barn ha er mobil utomhus, utan att ni kollar vart de lagt den innan ni ska klippa gräset. Mobil och ev kontokort i fodralet överlever inte ett möte med åkgräsklipparen.

Min mamma provade (och avråder från) att vara snäll mot sin partner genom att tanka hans DIESELbil med bensin, som hon är van att tanka i sin bil. Starta, köra nästan 1,5 mil hemåt och komma på 2 km hemifrån när bilen börjar gå lite konstigt att SHIT jag tankade fel. Ringer hem till dottern och frågar: Vad är värst bensin i en diesel eller diesel i en bensinare? Mitt svar: STÄNG AV MOTORN, vi kommer och hämtar dig. (Bilen klarade sig tack vare att det fanns mycket diesel kvar i tanken när hon tankade). Hon kommer aldrig mer snällhetstanka pappas bil :laugh:
Också lyckats med. Var lyckligtvis fattig student så tankade bara i en hundring för att täcka det jag kört upp. Bilen går fortfarande. :up:

Kokade du färskfoder?
Jag har inte kokat något överhuvudtaget, mammas hund inte min. Jag minns inte vad det var hon gav hunden mer än att det var någon fryst "korv" som hon la i en gryta för att tina på svag värme och inte luktade tårta upptinad. Har för mig det var något som skulle vara bra för just den hunden, mer vet jag dessvärre inte i nuläget.

Jag har inte kokat något överhuvudtaget, mammas hund inte min. Jag minns inte vad det var hon gav hunden mer än att det var någon fryst "korv" som hon la i en gryta för att tina på svag värme och inte luktade tårta upptinad. Har för mig det var något som skulle vara bra för just den hunden, mer vet jag dessvärre inte i nuläget.
Låter som dåligt hanterat färskfoder. Det kan tinas men skall inte kokas.

Och för guds skull, när du blir visad runt på hospice där din sambo ska tillbringa sin sista tid i livet, och ser en mörk korridor - säg inte "ja här var det dött!" när sköterskan berättar att den delen inte används just nu.
Sköterskan får en konstig blick och din dotter vill bara sjunka genom jorden. Och du får garanterat höra det i år efteråt.

Mammas ord och numera skrattar vi åt det. Där och då ville jag helst låtsas som att vi inte kände varandra.

Om alla andra i bilen sover kan det ändå vara en bra idé att be någon hjälpa dig att hålla lite koll på vart ni ska, särskilt om det är fredag kväll efter en lång arbetsvecka..

Trelleborg och Göteborg är inte samma stad. Upplysningsvis ligger dessa två olika städer inte ens jättenära varandra. Det är så himla tråkigt att inse att man har följt skyltarna till helt fel borg. Särskilt när man är ”framme” och klockan är mitt i natten.

Låter som dåligt hanterat färskfoder. Det kan tinas men skall inte kokas.
Som sagt jag kan inte ge bättre svar då jag inte kommer ihåg mer, det heter torrkokning men koka var det aldrig utan med sjuda och det kan torrkoka även då om man glömmer bort det. Hur som helst, hänt har hänt och det är ingen idé att dividera vad det var eller inte var i den där illaluktande "korven".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka