Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En annan sak med sambons familj, man får inte äta där om det inte är bestämt i förväg. Så vi kan vara i närheten och åka förbi men får ingen mat om det är middagstid för det har de inte planerat för och kan inte ändra planerna alls. Själv är jag uppvuxen med att man fixar så att alla som vill äta blir mätta, oavsett hur tätt inpå maten det bestäms, så det tankesättet är oerhört främmande för mig!
Jag hade tyckt att det var jättetrevligt om ngn tog med en tårta! Tycker det är mysigt med lite "knytis" liksom, och är ju bara kul om folk som kommer på festen har med sig något!
Jag bor i stan och så är det även här!
När jag bjuder hem folk så brukar det sluta med att vi liksom dukar upp och mixar ihop allt möjligt gott och har en trevlig stund ihop. Känns helt naturligt att umgås så!
Själv är jag uppvuxen med att man fixar så att alla som vill äta blir mätta, oavsett hur tätt inpå maten det bestäms, så det tankesättet är oerhört främmande för mig!
Min faster gjorde så när jag var liten och de kom till oss på kalas. Min mamma blev jätteledsen och det fanns nog fog för att tro att faster tog med sig tårtan för att det min mamma inte dög till henne...Hade kalas för min man idag som fyller år.
Gästerna kom och en av dom hade med sig en egen tårta. När började gästerna ha med sig det?
Ja, jag blev irriterad.
Blev helt paff och kom mig inte för att säga något.
Känner att det liksom är givet att vi som bjuder fixar en egen tårta. En pik?
Nu startade jag inte tråden för att få kritik om händelsen, utan för att höra om ni också har stört er på något någon har gjort? Sitter ni med några historier?
+ er andra som svarat:
Vi kan alltså komma dit på eftermiddagen (självklart efter att ha ringt och kollat innan) och vara där ett par timmar och sen lagar de enbart mat till sig själva. Vi får skaffa egen mat eller åka hem.
Min faster gjorde så när jag var liten och de kom till oss på kalas. Min mamma blev jätteledsen och det fanns nog fog för att tro att faster tog med sig tårtan för att det min mamma inte dög till henne...
För mig är att ringa innan man hälsar på fortfarande inte = mat. Det kan ju såklart absolut hända att föräldrarna eller svärföräldrarna frågar om man vill äta, men annars utgår jag alltid ifrån att hälsa på utan att mat nämnts = hälsa på utan mat. Hade inte förväntat mig att någon skulle ändra sina middagsplaner eller gå/åka och handla bara för att jag vill komma förbi och säga hej.+ er andra som svarat:
Vi kan alltså komma dit på eftermiddagen (självklart efter att ha ringt och kollat innan) och vara där ett par timmar och sen lagar de enbart mat till sig själva. Vi får skaffa egen mat eller åka hem.
För mig skulle det vara helkonstigt att inte bjuda även oväntade gäster på mat. Om det jag tänkt laga inte räcker till, så gör jag något annat. Eller så äter jag bara pyttelite själv för att vara säker på att det räcker till de andra. Något går det ju alltid att sno ihop, även om det kanske inte blir flådigt eller märkvärdigt.
Till TS: Jag skulle tycka det var kul om någon hade med sig extra tårta. Då kan man ju smaka lite av varje.
+ er andra som svarat:
D