Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det förutsätter ju att man alltid har saker i kyl och frys så man kan spontant sno ihop en extra middag. Jag och sambon skriver matsedel för veckan och gör alltid fyra portioner (två till matlådor). Skulle någon oförberett dyka upp och vilja dela på middagen så skulle vi antingen få gå hungriga för att det blir så små portioner eller så skulle vi få äta ute dagen efter för att matlådorna gick åt. Hur många människor förväntas man förresten kunna sno ihop mat åt bara sådär? 2? 4? 6?
Fasiken, vi har ju problem att bara sno ihop mat åt oss själva om vi glömt handla. Det hela förutsätter väl kanske att man kan "sno ihop saker" men om man är allmänt värdelös på matlagning och inte klarar av det, är man en dålig "värdinna" då bara för att man inte kan spontanlaga mat?![]()
Du låter som en av våra kompisar, väldigt mycket enklare att hålla reda på vad han tål än vad han inte tål
sen klarar jag inte av folk med tix. det då det triggar igång mina egna och jag kämpar stenhårt med att inte låta tixen ta över. spänner halsen, räknar, upprepar. hemskt då man inte kan sluta rakt av.
så märker jag att ngn har tix så försöker jag gå därifrån och fokusera på annat.
Jag gör så. Jag äter hellre pyttelite för att gästen/-erna ska få äta. Jag får väl äta en macka när de gått hem i så fall.
Jag skulle kunna sno ihop mat till sex oväntade gäster. Men det skulle inte bli något tjusigt. Häromkvällen blev det pasta och trattkantarellsås med riven ost och en enkel sallad bredvid.
Däremot skulle jag aldrig förvänta mig att någon som jag vet inte gillar att laga mat eller har ont om tid/pengar skulle bjuda mig på spontanmat. Eller någon alls förutom släkten, när jag tänker efter.
Det lät jäkligt tjusigt i mina öron![]()
Som sagt, jag skulle nog försöka om vi hade gäster men det skulle nog varken bli särskilt bra och det skulle garanterat bli mer omständigt. Så det är inget jag förväntar mig att folk skulle göra för mig direkt om dom inte hade mat så det räckte av det dom skulle äta.