Sv: Saker ni stör er på hos andra?
Men menar du att du stör dig på att få en inbjudan? Eller menar du att de tjatar och inte respekterar att ni inte kan komma?
Det senare kan jag förstå om det blir lite jobbigt, men annars är det väl bara att tacka nej? Själv skulle jag bli ledsen om våra vänner bara antog att vi inte kan vara med på något bara för att vi har barn. Ibland funkar det att ta med lillen, ibland blir det barnvakt och ibland stannar vi hemma. Men jag skulle aldrig bli irriterad över att bli inbjuden, snarare tvärtom.
Eftersom ni går dit ibland är det väl inte konstigt att de fortsätter bjuda in? Tråkigt dock att de inte vill komma och hälsa på er.
Nåt annat som stör mig är vänner som inte kan förstå att vi inte kan leva som innan nu när vi har barn. Dottern är ändå 2½ nu så det borde gått in hos alla att vi inte kan komma på sena middagar eller gå båda två på fester. Men nä, speciellt ett par som vi tidigare umgicks mycket med envisas med att bjuda hem oss. Det är ju jättesnällt och vi kommer ju såklart ibland, men det är bökigt att äta sen middag och sen umgås så som de vill och åka sent hem med dottern, speciellt eftersom de bor 3 mil utanför stan. Jag brukar försöka föreslå att de ska komma hit istället men det är tydligen för jobbigt...![]()
Men menar du att du stör dig på att få en inbjudan? Eller menar du att de tjatar och inte respekterar att ni inte kan komma?
Det senare kan jag förstå om det blir lite jobbigt, men annars är det väl bara att tacka nej? Själv skulle jag bli ledsen om våra vänner bara antog att vi inte kan vara med på något bara för att vi har barn. Ibland funkar det att ta med lillen, ibland blir det barnvakt och ibland stannar vi hemma. Men jag skulle aldrig bli irriterad över att bli inbjuden, snarare tvärtom.
Eftersom ni går dit ibland är det väl inte konstigt att de fortsätter bjuda in? Tråkigt dock att de inte vill komma och hälsa på er.