Partimotto: "Fli er!"Fö ett underbart uttryck
![]()
Öhm... Översättning på "fli er"? Jag tror säkert jag kan hålla med om det dock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Öhm... Översättning på "fli er"? Jag tror säkert jag kan hålla med om det dock![]()
Jag använder det ibland när jag är riktigt irriterad. Fått från en kompis till min gammelmormor som var från norrland. Jag tycker det är underbart, det går att säga och få det att liksom drypa av förakt"Flytta er" på norrländska, väses helst fram. Det är liksom kraftigare än ett vanligt "flytta er"![]()
Jag ska genast börja använda det, med ett riktigt hest väsande!"Flytta er" på norrländska, väses helst fram. Det är liksom kraftigare än ett vanligt "flytta er"![]()
Oh don't get me started on that! Det där gör mig galen!En sak till jag inte fattar: När ett sällskap promenerar mitt på en smal väg och man kommer med bilen, och sällskapet delar sig så att de går på båda vägrenarna.
Jag brukar köpa exakt så många bananer jag behöver för att slippa slänga. Ska jag ha 3 och det finns 2+1 så tar jag dessa, man annars bryter jag av. Lägger i påse också för tycker bananer kan vara kladdiga.Spin off:
Folk som bryter av EN banan från klasen innan de köper den.... Jag lovar det är jättejätte vanligt!
Sen ratar de flesta den där ensamma bananen.....
(jobbar med frukt)
Åh, det förstår inte jag heller. Hatar det. Avgaser, partiklar från bildäck etc, oljudet från trafiken. Inte så avkopplade.Själv förstår jag inte hur folk kan sitta och äta på uteserveringar på trafikerade gator. Jag tycker inte det är speciellt fräscht att sitta och äta bland avgaserna.![]()
Det är ju det som är poängen med de flesta kläder och grejer nuförtiden, de är liksom gjorda för att de inte ska hålla så att du behöver köpa mer snart igen. Kan rekommendera Falke, deras strumpor håller hur länge som helst.Att inte fler strumpor är förstärkta. Nästan alla går sönder efter en säsong
![]()
Perfekt, det kan vara själva partinamnet ju!"Fli er! - partiet för dig som vill framåt". Fan, jag känner hur fyraprocentsstrecket närmar sig.
Det är därför norrbor låter bli att åka ditsärbon frågade om jag ville dit när vi var på semester i de faggorna och jag sa: "Över min döda kropp men visst, jag kan ligga och softa i husbilen och dricka cider medan du går in"
Vi var inte dit
![]()
Sanning med modifikation. Det går mängder med charterbussresor från norr till Gekås
Jag begriper heller verkligen inte tjusningen med Gekås. Men jag begriper ännu mindre varför man väljer att köpa en bussresa från Boden för att åka dit![]()
En sak till jag inte fattar: När ett sällskap promenerar mitt på en smal väg och man kommer med bilen, och sällskapet delar sig så att de går på båda vägrenarna.
Jag är så innerligt tacksam att min p-spruta låter mej slippa skiten. Tänk om man kunde plocka bort hela paketet utan några biverkningar. Min stora dröm har alltid varit att jag aldrig fick mens och var steril, även i tonåren när jag var osäker på om jag ville ha barn eller inte. Då skulle jag slippa beslutet och slippa plågorna.Mens.
Nej, jag vill inte avla barn en gång i månaden. Nej, min väninna kommer inte avla barn snart och bli svårt sjuk/dö så att jag måste ta hand om hennes barn för artens överlevnad. Nej, jag tycker inte det är kul att ha ont i hela kroppen. Nej, mina moodswings är inte "gulliga" utan mest jättejobbiga. Nej, det är inte kul att blöda i flera dagar. Speciellt inte när jag inte. vill. avla. barn!
Pengar till genmodifiering för det tack, för evolutionen är för långsam för min smak![]()
Typ ett halvår? Dvs ena halvan har man dubbla raggsockor och andra halvan lite tunnare strumporVad är en strumpsäsong....??