Du har väl kundvagn? Kör på dem!Jag vet. Men där går alltid folk i bredd superlångsamt!!!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har väl kundvagn? Kör på dem!Jag vet. Men där går alltid folk i bredd superlångsamt!!!![]()
Haha, själv förstår jag mig inte på peppighet istället. Och är väl den där typen som svarar "det är jämna plågor" om någon fråga hur det står till. Sitter i styrelsen till en förening där en person brukar skriva "Peppen! / Namn" som avslutning på mejl, själv skulle jag känna mig mer bekväm med att underteckna med "Deppen! / Emma!"Åh sånadär har jag också råkat på tyvärr.
Jag - "Åh, vad skönt med sol!"
Gnällis - "Ja, men imorrn skulle det regna igen."
Jag - " Åh, vad skönt med fredag".
Gnällis- "Ja, men snart är det måndag igen."
Alltså, suck, hen behöver väl inte försöka dra ner andra bara för hen inte fattar att det blir vad man gör det till?
Finns det som är värre i ostväg.Att folk äter mögelost. Äta mögel??!!![]()
Jag har varit med om något liknande, höll 80 på en 80 väg som hade vägren, en bil som kör om och går ut i vägrenen framför mig och även slår på varningsblinkers, precis som att tala om "hey, du ska köra ute i vägrenen". Men grejen är att man har ingen skyldighet att flytta sig till vägrenen, såvida man inte kör långsammare än hastigheten på vägen eller det kommer blåljus bakom.Varför vissa bilister efter omkörning lägger sig på vägrenen framför den omkörde en stund, förmodligen i syfte att "uppfostra" den omkörde...
Det hände oss idag på väg hem från träning med hästen. Bred 90-väg, lite trafik och vi höll ca 90. Såg ingen anledning alls att utöva vägrenskörning då sikten var god, gott om möjligheter att köra om och vi hade ca 1300 kg på släp.
Så koleriska bilister borde nog inte köra alls kan jag tycka. Har man problem att köra om på en så fin väg så är nog körskickligheten tämligen låg och blir än sämre av att inte kunna tygla sitt humör.
Gör man så borde man inte få ha körkortKom på en annan sak nu när jag tänker mer på det - roadrage. Det är verkligen en sån där sak jag inte riktigt förstår mig på. Har råkat ut två gånger att en bilist bakom blivit sur för något, kör om mig och in framför och tvärnitar, båda gångerna har jag fått kasta mig på omkörning. Den ena gången körde den andra bilen upp jämsides och tutade å pekade finger, jag total ignorerade och tittade rakt fram.
Jag förstår inte riktigt det, visst att man kan bli arg i trafiken ibland men till den graden, det gör inte direkt det där man blev arg för ogjort ändå...
Du skulle kunna skaffa en ringklocka, jag har en med väldigt bra "pling" på min cykel och det är en upplevelse att se hur folk hoppar åt sidan när man plingar (i god tid).@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.
Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
Det är dessutom typiskt karlar som gör sånna idiotgrejer, jag har flera gånger varit nära att krocka pga att nån jävel ska köra om och sen tvärnita för att de blivit sura av någon anledning. De får väl förKom på en annan sak nu när jag tänker mer på det - roadrage. Det är verkligen en sån där sak jag inte riktigt förstår mig på. Har råkat ut två gånger att en bilist bakom blivit sur för något, kör om mig och in framför och tvärnitar, båda gångerna har jag fått kasta mig på omkörning. Den ena gången körde den andra bilen upp jämsides och tutade å pekade finger, jag total ignorerade och tittade rakt fram.
Jag förstår inte riktigt det, visst att man kan bli arg i trafiken ibland men till den graden, det gör inte direkt det där man blev arg för ogjort ändå...
Det där hände mej en gång med häst i släp.Varför vissa bilister efter omkörning lägger sig på vägrenen framför den omkörde en stund, förmodligen i syfte att "uppfostra" den omkörde...
Det hände oss idag på väg hem från träning med hästen. Bred 90-väg, lite trafik och vi höll ca 90. Såg ingen anledning alls att utöva vägrenskörning då sikten var god, gott om möjligheter att köra om och vi hade ca 1300 kg på släp.
Så koleriska bilister borde nog inte köra alls kan jag tycka. Har man problem att köra om på en så fin väg så är nog körskickligheten tämligen låg och blir än sämre av att inte kunna tygla sitt humör.
Det borde väl gå att skriva i reglerna för BFgruppen att man inte ska göra ett sådant inlägg.Jag är admin i grupper där vi godkänner alla inlägg. Varje gång ett sånt inlägg kommer får jag sitta på händerna för att bara ta bort det och inte blockera idioten som skrev det också.
Inte jag heller!Det här med att det är en grej att strumpor försvinner i tvättmaskin/torktumlare. Är verkligen så många människor så dåliga på att ta en extra koll i trumman/hålla reda på sina grejer? Jag fattar verkligen inte. Har aldrig blivit av med ett enda plagg i tvätten.
Precis.En sak till jag inte fattar: När ett sällskap promenerar mitt på en smal väg och man kommer med bilen, och sällskapet delar sig så att de går på båda vägrenarna.
Aldrig hört talas om."Flytta er" på norrländska, väses helst fram. Det är liksom kraftigare än ett vanligt "flytta er"![]()
Jag hade en häst som inte tyckte om att jag körde på vägrenen då den var dålig och ojämn.Jag har varit med om något liknande, höll 80 på en 80 väg som hade vägren, en bil som kör om och går ut i vägrenen framför mig och även slår på varningsblinkers, precis som att tala om "hey, du ska köra ute i vägrenen". Men grejen är att man har ingen skyldighet att flytta sig till vägrenen, såvida man inte kör långsammare än hastigheten på vägen eller det kommer blåljus bakom.
Går man väl ut på vägrenen har man väjningsplikt mot dom som är på vägen.
Aldrig hört talas om.
*Norrlänning hela livet*
Jag ignorerar sådant också, händer det så är det precis som att det regnar å så fortsätter man sin färd.Jag hade en häst som inte tyckte om att jag körde på vägrenen då den var dålig och ojämn.
Han började stampa och sparka.
Hade flera stycken som försökte uppfostra mig på det sättet som du beskriver.
Struntade fullkomligt i det.
Därför tycker jag det är synd att det inte är fler poliser ute på vägarna, de behövs.Gör man så borde man inte få ha körkort
Var det när du körde vanlig bil?
Det tragiska eller vad man ska kalla det, han som pekade finger härstammade inte från Sverige. Den andra bilen vet jag inte, när jag gjorde min kast-omkörning så stack jag.Det är dessutom typiskt karlar som gör sånna idiotgrejer, jag har flera gånger varit nära att krocka pga att nån jävel ska köra om och sen tvärnita för att de blivit sura av någon anledning. De får väl förplanera sin körning, jag ska inte behöva bromsa och/eller gå ut på vägrenen för att de efter 1 km kommer på att de vill köra om där det inte går istället för att göra det när det är fritt fram?
![]()
Aldrig hört talas om.
*Norrlänning hela livet*
Västerbottniska då, kanske. Används iaf kring Dorotea![]()