Bukefalos 28 år!

Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Vi har ett biljardbord som används som tvättpåläggare
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Vi har ett köksbord. Nja, vi hade ett köksbord.
Där trivs mina växter jättebra (se tråden "Vad händer med min ros?").
Vi äter numera i vardagsrummet. :D

rosebaby94_zps8f8b6647.jpg


rosebaby96_zps0908b507.jpg


rosebaby102_zps92785a74.jpg
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

+Poxz

Hehe! :p

Jag äter inte heller vid köksbordet, får inte plats där. :O
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Min mor insåg för ett par år sedan att skateboards är fantastiska att flytta runt tunga krukor på. Och saxar är undervärderade verktyg vid lagandet och förtärandet av mat ;)
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Blöjor är bra till bandage på hästben. Och jösses vilka bra koksaltbandage man kan göra.

Trosskydd är bra till mindre sår. även på människa. Man klipper till lagom bit bara.

Bilens bagagelucka är bra som förvaring. Har man den fylld med bra-att-ha (eltejp, morakniv, yxa, reflexväst, grimskaft, lastremmar, toapapper, skruvmejslar, varma vantar och mössor, arbetshandskar, förbandskudde, nalle, fleecefiltar, schabrak, sillikonsprej, ett gäng plastkassar etc etc) så är man aldrig strandsatt.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Min boxgarderobb används numera till förvaring av städgrejer inne i städskruben :angel:
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Tyvärr tycker alla andra i familjen att mitt arbetsrum är ett utmärkt ställe att slänga in allt de själva inte vill ha på sina rum ...:(
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Istället för en tråkig vanlig handsk-vant och mösskorg i hallen.



Och nåt måste man ju återanvända spengummina till, här som toarullshängare tillsammans med en bit mjölkslang och en krok i taket. :)

 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Har en halvliter hästliniment (arnika) i mitt badrumsskåp. Skitbra att använda på sig själv och extremt mycket billigare:D
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Har av okänd anledning ett stort lager operationshandskar - perfekta trädgårdshandskar, bästa jag haft!:)
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Jag har bara hittat ett enda vettigt användningsområde för trosskydd och det är att klistra fast dom på insidan av skavande kängor.
Min sängbotten är två garderober och nattduksbordet ett bygge av böcker,tidningar med ett billy hyllplan ovanpå.Eftersom min datorstol är lite trasig i lädret så har jag en badrumsmatta som sittdyna.
Rattmuffen är hundkeksak halva året. Detta är bara vad jag ser just nu på mina 25kvm.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Jag hade en gång en löplina till doggarna. En dag gick linan ner till doggen sönder och nöden har ju ingen lag...






Det var så länge innan jag klippte bort onödiga remmar sedan...... och den höll något åt utöver det.

I övrigt använder jag micron som förvaringsplats för bröd och liknande då det först var mössens om gnagde på det och när de försvann snodde hundarna och så kattjäveln testade det också så micron duger fint som brödlåda!

I bagaget i bilen förvarar mamma det mesta. Förutom systerdotterns bilbarnstol som ligger där när den inte används så är det miljoner med andra saker som bara råkar hamna där :o Tex finns där en grimma till min häst, flugpannband till min häst, en burk mariekex till min systerdotter och min häst (så klart)m.m
 
Senast ändrad:
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Tyvärr tycker alla andra i familjen att mitt arbetsrum är ett utmärkt ställe att slänga in allt de själva inte vill ha på sina rum ...:(

Här är det barnen som lägger leksaker, böcker, skolgrejer, teckningar, ännu mer leksaker ("mamma, vakta det så de andra inte tar det" heter det...), saker de gjort i slöjden (i dag bar jag dock bort träkatten äldsta sonen gjort i träslöjden- jag fick svårt att andas av lukten) osv på mitt skrivbord. Jag får så klart spel ibland och röjer undan allt och muttrar och gnäller något om att de bara stökar upp överallt, men då får jag höra att just deeeeeeen leksaken var skitjättemegaviktig trots att den legat orörd på skrivbordet i flera dagar... :banghead: :D
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Krokodilgripen som sitter på minilastaren är en fd. vedpanna. :D




 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Jag har en motionscykel som inte går att cykla på utan att få ont i varenda led i kroppen - den är så felkonstruerad att jag inte tror att det finns en enda människa i världen som kan sitta någorlunda ergonomiskt riktigt på den.

Men den är alldeles utmärkt som klädhängare. Jag använder den till de där kläderna som är för använda för att åka tillbaka i garderoben men för rena för att förpassas till tvättkorgen.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Blöjor är bra till bandage på hästben. Och jösses vilka bra koksaltbandage man kan göra.

Trosskydd är bra till mindre sår. även på människa. Man klipper till lagom bit bara.

Bilens bagagelucka är bra som förvaring. Har man den fylld med bra-att-ha (eltejp, morakniv, yxa, reflexväst, grimskaft, lastremmar, toapapper, skruvmejslar, varma vantar och mössor, arbetshandskar, förbandskudde, nalle, fleecefiltar, schabrak, sillikonsprej, ett gäng plastkassar etc etc) så är man aldrig strandsatt.

Har aldrig testat blöja och trosskydd som du gjort, men det andra håller jag fullständigt med om, även om mina saker skiljer sig en aning från dina. Det har hänt att nån undrat om jag ska ha loppis och ibland får man stuva om/ev plocka ut, för att även människor ska få plats :)
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Sedär! Att jag inte tänkt på det!

Jag har en plan att på lördag testa bindornas mångsidighet. Jag ska på studentfest och har lite "bekymmer" med att jag överproducerar mjölk till liten och det läcker igenom amningsinläggen. En tunn binda klippt på mitten måste ju gå att (åt rätt håll) klistra fast i bh:n. De brukar vara bra på att hålla ordentligt tätt. Kanske kan man våga sig i något finare plagg utan en tjocktröja som läckskydd då tänkte jag.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Jag har en stövelbricka som fungerar jättebra som "dörrmatta" till kattlådan så man slipper få kattand över hela badrumsgolvet
:D
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Har bundit upp saltstenen i hagen med en gammal trasig grimma.
Hönshuset står på en gammal flakvagn (för häst).
Kompostgaller blir fina och lätta betesburar för kaninerna. (Vad kan man INTE ha kompostgaller till :p )
Allt som går att laga med hösnöre, silvertejp eller ståltråd är inte heller trasigt.
Gamla gångjärn (långa moellen) funkar utmärkt som jordspett, även stängselstolpe av armeringsjärn om man tar bort knoppen.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
763
Senast: sjoberga
·
Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
186
Senast: Sassy
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 518
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp