Bukefalos 28 år!

Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Plastsprutor ( utan kanyl) perfekta att spruta ut kristyr på pepparkakor med....

obs förstås inte begagnade sprutor utan sådana som man BARA använder till kristyr ....
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Kondomer är bra att dra över diverse mindre saker som man inte vill ska bli blöta.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Tjocka strumpor (eller flera tunna) är perfekta att trä på vinflaskor som ska transporteras långt utan att gå sönder, t ex i ett incheckat bagage :D

Lädervårds-produkter till sadlar, träns osv har jag köpt och har till mina egna skor, mycket billigare och bättre än de små förpackningar man kan köpa i skobutiker.

Mina ätpinnar till sushi (sådana flergångs, ej engångs) använder jag när jag ska koka en stor kanna te. Mina tebollar i metall skulle helt drunkna i en tekanna, då kan man istället trä på dem på pinnen, sänka ner i kannan och pinnen ligger över som en hållare. Svårförklarat ;) Men i älskade paint så..
 
Senast ändrad:
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Allt, precis allt går att använda som avlastningsbord :/ sorligt nog.

Min farmor brukade använda gamla trosor till att ha på huvudet när hon bakade. :D såklart rena ;)

Troskydden använder jag i mina foppatofflor för att undvika att man blir för svettig under fotsulorna. Att använda bindor till ammningskupor är ju en perfekt idee! fast min barnafödersketid är över.

Överblivna strumpor blir kattleksaker, fyller dem med lite papper, snurrar och trär över så de blir som små bollar.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Jag har studerat dina två bilder läääänge nu och hur jag än tänker så kan jag inte se vedpannan framför mig. :o Jag har verkligen försökt, men jag saknar nog några viktiga skruvar i skallen tror jag, eller brist på fantasi:o .
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

KL

Hovkratsar är dunderbra att ha om man av okänd anledning har blivit av med handtaget till taklampan (ni vet, sådana där lampor som tänds och släcks med hjälp av ett snöre).
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Kondomer är bra att dra över diverse mindre saker som man inte vill ska bli blöta.

Kondomer är ju en klassiker i överlevnadssammanhang. Kan användas bl.a för att transportera vatten. De finns ju t.o.m med i SAS överlevnadskit och det är ej för om lusten faller på där ute i djungeln... ;)

Fem prylar som är bra för överlevnad men som man kanske inte tänker på i första hand...

http://www.themodernsurvivalist.com/archives/2076
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

En nötknäckare är väldigt bra att ha om man inte får upp korkar på petflaskor.
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Kondomer är ju en klassiker i överlevnadssammanhang. Kan användas bl.a för att transportera vatten. De finns ju t.o.m med i SAS överlevnadskit och det är ej för om lusten faller på där ute i djungeln... ;)

Fem prylar som är bra för överlevnad men som man kanske inte tänker på i första hand...

http://www.themodernsurvivalist.com/archives/2076

Det där var bra tips!
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Finns det bröstmjölkspåsar att köpa på vanliga matvarubutiker? Eller vart får man tag på sådana?
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

Coolt, dom verkade riktigt bra för vätskor.

Annars kan du ju alltid ta bröstmölkspåsarna och förvara vinet i :p
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

lite större pryl är att använda hösjälvlastarvagnen till rullande vedbod .
 
Sv: Saker som är bra att ha till annat än de är tänkta för

lite större pryl är att använda hösjälvlastarvagnen till rullande vedbod .

Pulkor används här vintertid mellan stallet och huset för att släpa ved på. Veden ligger givetvis i IKEAkassar :p Inomhus hamnar veden i en vit tvättkorg vid kaminen och vid vedpannan slängs den bara i hörnet. :o ICAs hårda kassar i plast för 15 kr används dels som vedpåsar de också men också som tvättkassar!
Jag har väl använt dem till matvaror en gång och det var när jag köpte dem. Man ska ju komma ihåg att ta med dem och det är där det brister...

En av Småfolkets hink till sandlådan används som blomkruka. Grabben som fick den var 1 år vid tillfället och är nu 11 och har aldrig använt den själv :o

När Småfolket var yngre så hade jag deras badleksaker i en cykelkorg på badkarskanten, silvertejp lindande jag runt vassa detaljer.

Mina fönster är i två delar, ett stort och ett litet precis ovanför och för att hundsäkra och barnsäkra så har jag ett hundhalsband (kedjan) fast i öglorna på båda fönsterna så det bara går att öppna en viss bit och med ett fönster i taget. Praktiskt, fönstret blåser aldrig upp och går sönder och doggarna kommer inte ut. På de två fönsterna på ovanvåningen har jag låst med kedja och ett hänglås- barnen hade en period förra sommaren av att tycka det var roligt att öppna dem och jag kan ju inte sitta och vakta varje rörelse de gör så det blev det där.

Grinden till trappan är en gammal "boxdörr" i enkel variant och den sitter givetvis fast med samma gångjärn som den gjorde i stallet.
Jag hade en riktig barngrind, men eftersom min "lilla" hund (medelstor räknas hon nog som, men hon är mycket mindre än vad hon ska vara) hoppade över så fick det bli denna. Grinden hon hoppade över var ändå 110 hög skulle jag gissa och denna är 130 och hon har hoppat över den en gång också...:eek: Hade jag inte planerat att flytta hade jag väl fått hämta boxdörren till storhästboxen (boxen är 4x4 och byggd till mitt kallblod) och satt upp, den hade hon nog inte hoppat över!

Kompostgaller hade jag till hönsen också förresten! Och staketet runt trädgården byggdes av brädor och stolpar av gamla pallar i samma storlek. Det såg man inte när det var uppsatt och målat! :p Nu är det delvis uppeldat eftersom jag inte kunde sätta upp det igen när det rasade av väder och vind och ålder.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
762
Senast: sjoberga
·
Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
186
Senast: Sassy
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 518
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp