Saker som ni fattade sjukt sent

Jag var ca 27 när jag på Vem vet mest lärde mig att curry inte kommer från en currybuske eller ett curryträd äutan är en kryddblandning. Utbrast ett spontant (och säkert) ”Näe.”
Och så blev jag mind blown när jag såg hur sparris växte, liksom rakt upp ur marken! Jag tänkte mig typ en klase.
 
Jag var ca 27 när jag på Vem vet mest lärde mig att curry inte kommer från en currybuske eller ett curryträd äutan är en kryddblandning. Utbrast ett spontant (och säkert) ”Näe.”
Och så blev jag mind blown när jag såg hur sparris växte, liksom rakt upp ur marken! Jag tänkte mig typ en klase.
Men OJ vad konstigt (och lite läskigt) att du och jag skrev om precis samma sak precis samtidigt! :eek:
 
Jag vet inte om jag vågar erkänna detta egentligen. Men jag trodde hur länge som helst att jakt i skogen (älgjakt och liknande) var rena rama limboland. Ungefär som att det stod folk utplacerade på väl valda platser och skjöt som galningar omkring sig. I min värld var det därför man hade jakttorn - så att de andra skulle veta vart man var och inte skjuta en :crazy::rofl:

Har ingen aning vart jag fått den iden från. Det var i alla fall rätt nyligen jag lärde mig att jakt INTE går till på det viset utan är mycket mer organiserat.

(Detta kan vara mitt pinsammaste erkännande på buke hittills 😅🙈)
 
Jag vet inte om jag vågar erkänna detta egentligen. Men jag trodde hur länge som helst att jakt i skogen (älgjakt och liknande) var rena rama limboland. Ungefär som att det stod folk utplacerade på väl valda platser och skjöt som galningar omkring sig. I min värld var det därför man hade jakttorn - så att de andra skulle veta vart man var och inte skjuta en :crazy::rofl:

Har ingen aning vart jag fått den iden från. Det var i alla fall rätt nyligen jag lärde mig att jakt INTE går till på det viset utan är mycket mer organiserat.

(Detta kan vara mitt pinsammaste erkännande på buke hittills 😅🙈)

Älskar det 😂😍
 
Jag vet inte om jag vågar erkänna detta egentligen. Men jag trodde hur länge som helst att jakt i skogen (älgjakt och liknande) var rena rama limboland. Ungefär som att det stod folk utplacerade på väl valda platser och skjöt som galningar omkring sig. I min värld var det därför man hade jakttorn - så att de andra skulle veta vart man var och inte skjuta en :crazy::rofl:

Har ingen aning vart jag fått den iden från. Det var i alla fall rätt nyligen jag lärde mig att jakt INTE går till på det viset utan är mycket mer organiserat.

(Detta kan vara mitt pinsammaste erkännande på buke hittills 😅🙈)
Mitt ex stötte på en skyddsjägare när han joggade i den stadsnära skogen, jägaren letade efter en påkörd älg. Exet frågade "är det okey om jag fortsätter jogga här, är det säkert?" Jägaren log lite överseende "Ja,då älgen är räddare för dig än vad du är för honom" "Nja, nu var det ju inte älgen jag tänkte på" svarade exet...
 
Idag lyssnade jag på radio i bilen. Det var Def Leppard - Pour some sugar on me och titeln stod på displayen. Jag fattade noll. Hade ju hört låten jag lyssnade på många gånger men varför stod det så på displayen. Jag hade typ trott att de sjöng Boys on sugar on way eller något annat odefinierat :angel:😂🤣
 
Jag vet inte om jag vågar erkänna detta egentligen. Men jag trodde hur länge som helst att jakt i skogen (älgjakt och liknande) var rena rama limboland. Ungefär som att det stod folk utplacerade på väl valda platser och skjöt som galningar omkring sig. I min värld var det därför man hade jakttorn - så att de andra skulle veta vart man var och inte skjuta en :crazy::rofl:

Har ingen aning vart jag fått den iden från. Det var i alla fall rätt nyligen jag lärde mig att jakt INTE går till på det viset utan är mycket mer organiserat.

(Detta kan vara mitt pinsammaste erkännande på buke hittills 😅🙈)
Tror du blandade ihop verdun under första världskriget och jakt
 
Jag trodde rätt länge att bönen Gud som haver barnen kär gick "vart jag än i världen vänder står min lycka i December" och det var ju helt orimligt eftersom jag ju fyllde år i November så jag sa det istället :angel:

Fast jag funderade lite på hur barnen som fyllde år i typ Juli gjorde eftersom det va så mycket svårare att byta ut.
 
Alltså det är ju sjukt mycket i den här tråden som jag inte visste, men som jag heller inte ägnat en tanke förut 😂

Typ som Herr Gårman/Här går man. Aldrig hört! Det är en skylt som visar ett övergångsställe i mitt huvud bara.
 
Idag lyssnade jag på radio i bilen. Det var Def Leppard - Pour some sugar on me och titeln stod på displayen. Jag fattade noll. Hade ju hört låten jag lyssnade på många gånger men varför stod det så på displayen. Jag hade typ trott att de sjöng Boys on sugar on way eller något annat odefinierat :angel:😂🤣

EXAKT samma sak hände mig med just den låten för ett par veckor sedan! 😆 Jag har glatt skrålat med i den bakom ratten många gånger, oklart vilken text jag har sjungit då 🙈. Lyckligtvis är jag oftast själv i bilen :D.

För något år sedan trillade poletten ned för mig gällande ordspråket "Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete". Dvs. att det ska betonas ett rent helvete. Jag har alltid tänkt att ja, det är ju ett helvete att städa, och då helvete som i "stor olägenhet". Alltså att det är jobbigt att städa, så då tar jag hellre lite skit i hörnen. Kanske säger något om mitt intresse av att städa, mer än något annat :angel:.
 
Hörde låten "Do they know it's Christmas time at all" idag och den presenterades som en av låtarna från Band Aid. Det hade jag ingen aning om och plötsligt hör jag nu att de sjunger "feed the world". Jag har alltid trott att det var "feel the world".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp