Saker som ni fattade sjukt sent

Jag har ingen inre röst i huvudet, inte i form av verkliga röster, däremot är det ett tjatter av tankar. Jag kan tysta ner dem ibland, med meditation tillexempel eller genom att fokusera på nuet. Det är skönt med paus ibland,

Det är mest mitt undermedvetna som kommer med tråkiga tankar om hur dålig jag är men jag börjar bli mer vän med det. Ibland känns det som det tar över också och säger saker innan jag hunnit ens tänka tanken. Det är inte heltokiga saker men inte alltid saker som jag gillar. Vid ett tillfälle kläckte jag ur mig att jag kunde ta alla fodringar söndagskvällar mot att jag slapp fredag/lördag (det blev betydligt oftare för mig på det viset). Mitt undermedvetna ville ha ordning och reda och att det ska vara som vanligt, det funkade dock dåligt då alla ville byta dag till söndagen och jag tyckte det var jobbigt att jämnt säga nej så det blev många fodringar på fredagskvällar :(
 
Att bara göra en sak i taget är 👌.

Fast att klottra lite medan man pratar i telefon är i och för sig ganska trevligt.
Det kan det säkert vara men det är inget jag kan välja. Att klottra hjälper mig inte alls. Jag måste röra på mig, läsa något, vattna blommorna, laga mat eller liknande för att kunna fokusera på samtalet. Helst går jag när jag pratar med någon, då behåller jag fokus på samtalet allra bäst.
 
Det kan det säkert vara men det är inget jag kan välja. Att klottra hjälper mig inte alls. Jag måste röra på mig, läsa något, vattna blommorna, laga mat eller liknande för att kunna fokusera på samtalet. Helst går jag när jag pratar med någon, då behåller jag fokus på samtalet allra bäst.

Det med att gå är intressant, jag upplever med många,.. både kompisar och min man att vi har bättre samtal när vi är ute och går tillsammans. Har vi något problem min man och jag, är kanske inte så ofta men ändå, så brukar vi gå ut på en rask promenad, då få vi ofta nån bra idéer ☺️
 
Hakar på bilarna, dottern sa, när hon var liten, att vår bil hette Naudi 😊 En Audi lät väl så i hennes barnaöron 😁

själv var jag nog iaf vuxen innan jag fattade skämtet om tomaterna som var ute och gick, ”kom ketchup”. 🍅🤣
 
Jag tror jag var i övre tonåren när jag insåg att våran gamla Peschåå var en Peugeot. Hade alltid tyckt att Peschåå var ett konstigt namn på ett bilmärke.
Nu fick jag en jättetydlig minnesbild av när jag var på bilsemester i Italien som 10/11-åring och fick lära mig hur både Peugeot och Renault uttalades. Jag var så chockad över att Rennaullt och Renå var samma sorts bil!
 
... och på tal om uttal och bilresor så satt jag i ungefär samma ålder en hel bilresa från Malmö-Gbg och undrade varför mamma och mormor refererade till personen vi skulle åka och hälsa på som "kärringen". "Vi ska åka till kärringen", "nu är det bara en timme kvar till kärringen"... Lät ganska oförskämt tyckte jag, varför kallade de henne så? Inte förrän vi kom fram förstod jag att personen vi skulle hälsa på bodde på Kärringön i Göteborgs skärgård :laugh:
 
Jag har först ikväll insett att lösningen på problemet med mitt mycket högljudda akvariefilter (innerfilter) som är lite överdimensionerat för karet det sitter i.... är att helt enkelt vinkla det lite på snedden så att toppen inte sticker upp ovanför vattenytan.
Jag har bara haft det i snart två år....
 
Hahahaha jag kom på en till grej nu :rofl:

Jag har en jacka jag använder ofta, jag köpte den 2009 genom min dåvarande ridklubb. En bra jacka att ha hemma på gården! Men lite störigt att den inte har någon luva, ibland är det ju praktiskt.

Bara det att jag insåg för några månader sedan att den visst har en luva, inte bara en väldigt tjock krage... :o 🤦🏼‍♀️ :rofl:

11 år senare. Ja ja. :cool:
 
Hahahaha jag kom på en till grej nu :rofl:

Jag har en jacka jag använder ofta, jag köpte den 2009 genom min dåvarande ridklubb. En bra jacka att ha hemma på gården! Men lite störigt att den inte har någon luva, ibland är det ju praktiskt.

Bara det att jag insåg för några månader sedan att den visst har en luva, inte bara en väldigt tjock krage... :o 🤦🏼‍♀️ :rofl:

11 år senare. Ja ja. :cool:
Det var riktigt roligt :rofl:
Använder du luvan nu? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp