Saker som ni fattade sjukt sent

Min mamma på julafton, på tal om tomten.

-”Ja, Bosse gick ju bara ut genom andra dörren och kom in här som tomte. Du och Adam gick på det direkt.”

Jag:
-”Ja, jo, precis.”

Hade ingen aning om att han var tomten. På riktigt. Det är flera jular som jag inte haft en aning om vem som var tomte. Tror till och med jag frågat mamma. Tänkt att det var grannen typ. Mind. Blown. O_o

Tillägg: Är 33 år gammal...
 
Hur extremt smidigt och enkelt det är att reda såser. 🤯

(Var gaslightad under många år till att tro att jag absolut inte kunde laga mat. Gjorde en julbordsrätt i år, en gratäng där 2msk mjöl gör hela gratängen JÄTTEKRÄMIG. Så här står jag just nu och experimenterar med sås från grunden, tack vare redningen supertjock och GOD 😍)

Så deppigt att vad en människa säger kan påverka en under så lång tid men har iaf just nu ett matlagningsintresse som jag aldrig kultiverat tidigare pga "gör bara oätlig mat". Fattar nu att jag inte alls gör det, bara bjudit fel personer...
 
Hur extremt smidigt och enkelt det är att reda såser. 🤯

(Var gaslightad under många år till att tro att jag absolut inte kunde laga mat. Gjorde en julbordsrätt i år, en gratäng där 2msk mjöl gör hela gratängen JÄTTEKRÄMIG. Så här står jag just nu och experimenterar med sås från grunden, tack vare redningen supertjock och GOD 😍)

Så deppigt att vad en människa säger kan påverka en under så lång tid men har iaf just nu ett matlagningsintresse som jag aldrig kultiverat tidigare pga "gör bara oätlig mat". Fattar nu att jag inte alls gör det, bara bjudit fel personer...
Du får gärna dela med dig av receptet på gratängen :)
 
Hur extremt smidigt och enkelt det är att reda såser. 🤯

(Var gaslightad under många år till att tro att jag absolut inte kunde laga mat. Gjorde en julbordsrätt i år, en gratäng där 2msk mjöl gör hela gratängen JÄTTEKRÄMIG. Så här står jag just nu och experimenterar med sås från grunden, tack vare redningen supertjock och GOD 😍)

Så deppigt att vad en människa säger kan påverka en under så lång tid men har iaf just nu ett matlagningsintresse som jag aldrig kultiverat tidigare pga "gör bara oätlig mat". Fattar nu att jag inte alls gör det, bara bjudit fel personer...
Att en person ens får för sig att säga till någon att den inte kan laga mat/bara gör oätlig mat är helt absurt enligt mig. Det säger man bara inte! Blir man bjuden på mat så tackar man, man säger inte att personen som lagat inte kan laga.

Matlagning är till mkt stor del baserat på erfarenhet, alltså något man "behöver" lära sig. Absolut finns det personer som instinktivt kan kombinera kryddor, råvaror etc. men för de allra flesta är det erfarenhet: att testa sig fram utifrån recept osv. Klassiska kokböcker är mkt bra för att ge en bra grund till matlagning 🙂.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp