Insåg typ härom dagen att K-9 på polishundar i USA ju blir K-nine = canine
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, det har jag ju fattat sen läääänge ju!Insåg typ härom dagen att K-9 på polishundar i USA ju blir K-nine = canine
Japp, man slänger haggisen och äter bara sylten!Lingonsylt är ju gott till så mycket - Våga mer med lingonsylt!
Det är bland annat helt makalöst till haggis har jag märkt.
De uttrycker sig lite väl modernt ibland 1920 har jag upptäckt.Det var ett himla lustigt sammanträffande i dagens avsnitt av julkalendern, där både ordet "eljest" och uttrycket "härtill är jag nödd och tvungen" kom upp inom loppet av ungefär en minut (och båda två har ju diskuterats friskt i den här tråden)
Mannagrynsgröt med lingonsylt!Men vad är det med er?!
Lingonsylt äter man enbart till köttbullar och mos, eller köttfärslimpa och potatis. Punkt!
Jag känner spontant att jag är ganska glad att jag har lite halvdålig koll på hur det var dåförtiden, för det innebär att jag inte stör mig på sådana saker. Det är inte helt fel att vara ung och dum iblandDe uttrycker sig lite väl modernt ibland 1920 har jag upptäckt.
Kommer dock inte ihåg uttrycket just nu som jag hakade upp mig på.
Lingonsylt är ju gott till så mycket - Våga mer med lingonsylt!
Det är bland annat helt makalöst till haggis har jag märkt.
Matjessill + lingonsylt = sant!
Vad ska jag äta till mina potatisbullar om inte lingonsylt? Eller till raggmunken?
Mannagrynsgröt med lingonsylt!
Matjessill + lingonsylt = sant!
Var eljest ett vanligt uttryck förr? Vet att norrut är det inte helt ovanligt nu heller. Men julkalendern ska väl utspela sig runt södra halvan av Sverige? Svealand?Det var ett himla lustigt sammanträffande i dagens avsnitt av julkalendern, där både ordet "eljest" och uttrycket "härtill är jag nödd och tvungen" kom upp inom loppet av ungefär en minut (och båda två har ju diskuterats friskt i den här tråden)
Betydligt vanligare än nu. Vanligare i skrift också.Var eljest ett vanligt uttryck förr? Vet att norrut är det inte helt ovanligt nu heller. Men julkalendern ska väl utspela sig runt södra halvan av Sverige? Svealand?
Haggis är en maträtt från Skottland, traditionellt gjord på lever, lunga och hjärta från får, havregryn, lök, fårtalg eller ister samt olika kryddor. Den är närmast att beskriva som en korsning av korvkaka och pölsa, med havregryn i stället för korngryn, traditionellt tillagad i fårmage.@Sel Vad i all världen är haggis?
Men vad är det med er?!
Lingonsylt äter man enbart till köttbullar och mos, eller köttfärslimpa och potatis. Punkt!