Säkerhets stigbyglar

Mazarinen

Trådstartare
Nu när jag och mazarin kommit igång med hoppträning och tävling igen, så är det dags att köpa ett par ordentliga säkerhets stigbyglar.

Har kollat på

Sprengers nya modell. Är mycket intresserad av dessa, så det är dom här som jag först och främst vill höra om, från er som har dom och har erfarenheter av hur dom är
Sprenger%20Bow%20Balance.jpg

Sen är det dom här vanliga bara
sprenger%20sikkerhets%20stigboyle1.jpg

kom gärna med tips på andra bra säkerhets stigbyglar, fast inte dom vanliga ex. med gummisnöre på utsidan eller sånna som är svängda.

Sv: Säkerhets stigbyglar

Andra bra säkerhetstigbyglar tycker jag är Kwik-out. Hela utsidan löser ju ut om det blir för högt tryck på den, och fotplattan vinklas då rakt upp. Kan inte lägga in någon bild då jag sitter på jobbet men hoppas du förstår.

Jag själv rider med sådana på min unghäst och har använt i flera år tidigare på en sprallig ponny. De har alltid löst ut när de ska! :bow:

Jag rider med kwick out, tycker de är bra men jag har inte behövt testa om de löser ut ännu ;)

Själv tror jag inte att alla dessa nya säkerhetsstigbyglar är så rackarns bra.
Funktionella, säkert - men det skulle inte förvåna mig om en gamal hederlig gummisnoddsstigbygel var lika bra faktiskt!

okej det låter bra :)

kan ju tillägga, har ni någon bild när ni rider med Sprenger stigbygeln så år ni jättegärna lägga in en bild, där man ser hur den ser ut med en fot i :p :bow:

Kan inte rida med annat än BB nu. :p
Nej, men de är jättesköna, skonsamma för knäna, foten kommer tätt intill hästen och man får en bra fotposition.
Bara positivt att säga om dem.

Jag har precis köpt ett par av Sprengers nya och det lilla jag hunnit rida i dem så känns de toppen. Har inga ridbilder än, men det går ju att fixa. Ska se om jag hinner i helgen.
Det enda negativa är priset...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 627
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och... 2
Svar
27
· Visningar
3 541
Senast: Yeah but
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 698
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka