Såld sadel, köparen klagar?

Bukefalos 30 år!

Sålde en sadel nyligen, skickade till Danmark, och fick idag svar att den kommit fram men att dom vill ha tillbaka 500 danska kronor då den är lagad med en mörkare tråd på ett ställe. Sadeln är hel och det är inget som är dolt i annonsbilden. Man ser en cm där vid knästödet. Hade det varit i Sverige så hade jag skurit i det och fört tillbaka, men nu blir det ju drygt när det ska till Danmark. Hur skulle ni ha gjort?

Hon menar på att jag dolt detta och skulle ha upplyst henne, men jag tänkte inte ens på att säga något om det eftersom det dels syns på bild, samt att det är helt. Dom prutade dessutom 1000kr
Hur jag skulle gjort, jag hade ignorerat totalt.
Sålt är sålt och du har ingen skyldighet att ha mer kontakt med köparen.

Nu var hon på mig igen, sa att dom kunde gå med på 400 danska kronor tillbaka. Jag sa nej, det är inget trasigt, inget som stör funktionen, och inget som syns ens när hon sitter i sadeln. På annonsbilden så är det inte dolt, och dom har undersökningsplikt, samt att de redan prutat ordentligt, så jag kommer inte betala tillbaka något alls. Fortsätter hon skriva så blockar jag henne, helt sjukt detta.

Nu var hon på mig igen, sa att dom kunde gå med på 400 danska kronor tillbaka. Jag sa nej, det är inget trasigt, inget som stör funktionen, och inget som syns ens när hon sitter i sadeln. På annonsbilden så är det inte dolt, och dom har undersökningsplikt, samt att de redan prutat ordentligt, så jag kommer inte betala tillbaka något alls. Fortsätter hon skriva så blockar jag henne, helt sjukt detta.
Vad snäll du är jag hade skickat ett finger och blockerat på stört 🙈

typiskt dansk det där (Jag är dansk, så känner mycket väl till denna typen). Det är bara att säga nej och fortsätter hon så blockar man.

Jag hade en liknande situation fast med häst, en "känd" kvinna som säljer rädningshästar till Sverige från Portugal (hon försöker bara tjäna pengar och lura folk). Det va avtalat ett pris för uppehåll innan transport (hästarna gick på en mark i Portugal hos henne) och sen flyttades transporten på och hon kom med massa ursäkter och sen ville hon plösligt ha massa extra pengar etc. (Nu med facit i hand så tror jag bara hon försökte hålla hästarna där extra för att få extra pengar ut folk). Jag vägrade betala och hon fortsatte också hålla på sådär. Jag kommunicerade klart och tydligt men hon försökte verkligen pressa för pengar. Jag betalade aldrig det hon försökte trycka för och jag kommunicerade tydligt att jag inte tänkte göra det heller. Sjuka människor finns det gott om.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka