Det som gör frallor så charmiga är att de är clowner, de bjuder in till skratt med sina specifika personligheter. Jag förundrades ofta över min egen fralla som jag hade då jag egentligen inte kan klassa mig själv som en ”äkta” hundmänniska. Jag gillar inte hundar generellt men det finns individer eller raser jag tycker om. Det som jag (och min mamma) uppskattar är självständiga hundar som ändå är familjära. Som inte svansar efter en vart man än går, som inte skäller i tid och otid utan någon särskild anledning. Det är svårt att förklara känslan. Jag har hittat samma mentalitet hos min mastiff. Överfaller en inte av lycka men kryper ändå upp i soffan och lägger sig nära. Ligger kvar i sovrummet och tar sovmorgon fast jag kliver upp - och svansar inte efter mig. Självständig men ändå kärleksfull. Jag får stress på hundar som hela tiden ”vill”, jag har hellre en hund jag får ”be” om och det vill min mamma också. Därav går många raser bort.
Jag är inte heller hundmänniska. Brukar säga att jag har ingen hund, jag har en staffe