Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja arbetsträna just nu utan det ska göras en arbetsförmågeutredning först. Det dröjer några månader innan det kan bli av.

Men det föreslogs också jobb på samhall. Jag känner mig inte alls positivt inställd till detta. Kan de verkligen erbjuda ett stimulerande och meningsfullt arbete? Tvivlar på det. Och så kollade jag upp vad lönen ligger på för arbete inom samhall. Den är skitlåg. Inte ens 24000 i månaden. Mer än så är man inte värd där tydligen. Men å andra sidan så betalar inte parkjobbet någon bra lön heller. I somras tjänade jag 24500 per månad. Jag känner mig inte riktigt uppskattad med en så låg lön.

Men jag är inte i läget att jag kan välja jobb. Jag får ta vilket skit som helst. Och det är ju ett kul tillskott till ett redan kasst liv.
 

Häll i i en mindre flaska och ta med? Isbitar går att lösa genom att ha en permanent kylväska liggande i bilen, fungerar ju super nu på vintern då bilen inte blir varm dessutom.
Den mindre flaskan har antagligen fel storlek på kork. Och då kan jag inte hälla upp rätt mängd munskölj.
 
Man kan få bostadstillägg om man har sjukersättning. Förvisso inte mycket det heller.

Jag klamrar mig väl lite fast vid att kunna tjäna pengar via airbnb.

Skulle jag bli tvungen att jobba för en dålig inkomst skulle jag bara känna mig som en utnyttjad slav.
Jo om man har tillräckligt låg inkomst kan man få det. Dock åtminstone tidigare så fick man inte bostadstillägg vid högsta sjukersättningen. Så man bör kolla det med innan man räknar med det (det finns räknesnurror där man kan komma vad man skulle få och där man fyller i sina förutsättningar, det påverkas ju av ev sparande,kostnad för bostad mm.)

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om att du skulle känna dig som en slav om du behövde jobba för låg inkomst,jag blev ärligt lite ställd av det. Men försök de det som vägen till en annan lösning, ex sjukersättning, istället?
 
Men varför tror du det kommer bli så?
För att ett jobb kommer kräva att jag är vaken och på alerten 8 timmar plus en timme lunch/rast plus en timme resor, plus en halv timme för att komma iväg på morgonen. Det finns inget kvar efter det.

I somras fick jag inget gjort med skogsträdgården.
 
För att ett jobb kommer kräva att jag är vaken och på alerten 8 timmar plus en timme lunch/rast plus en timme resor, plus en halv timme för att komma iväg på morgonen. Det finns inget kvar efter det.
Okej. Det är ju möjligt att det är så även efter anpassningar. Men då är ju det ett steg mot att konstatera din arbetsförmåga. Så försök se det så, att det är ett steg på vägen mot en mer långsiktig lösning
 
Jag tror inte jag tjänade mer än 24 k i månaden innan jag utbildade mig i tre år på universitetet, det fungerade det också. Sen tjänade jag såklart ännu mindre de tre år jag pluggade. Man får anpassa utgifterna efter inkomsterna.
nä alltså en grundlön för en väktare idag ligger runt 24. En brandman har en ingångslön på runt 27. Så att tro att man kan komma högt över det är nog en önskedröm. Det går såklart om man jobbar mycket OB.
 
Jag vill faktiskt ha en lön som det går att leva på och 24000 är för lite.
Jag vill också ha högre lön

Men om du ska se realistiskt på situationen just nu så betalar Samhall mer än sjukersättning. Samhall är också ett steg på vägen mot en ev bedömning att du bör ha sjukersättning på deltid. Dvs du har allt att vinna på att prova det OM detr det som blir aktuellt efter AFUn. Men invänta den. Det kanske aldrig ens blir tal om heltid på Samhall
 
Man kan få bostadstillägg om man har sjukersättning. Förvisso inte mycket det heller.

Jag klamrar mig väl lite fast vid att kunna tjäna pengar via airbnb.

Skulle jag bli tvungen att jobba för en dålig inkomst skulle jag bara känna mig som en utnyttjad slav.
Nej verkligen inte. Min släkting har en inkomst på 6000 kr efter skatt. Hon får 2000 kr i bostadsbidrag.

Hur mycket vill du kunna spara? Som är troligt att du kan spara? Att få ut runt 16 000 och bara ha lite utgifter är ju bra, har en vän som får ut 16 och hon har bostadsrätt, nära fullt belånad plus 2 hästar och hon roddar runt det. Kör till jobbet varje dag (hon jobbar 12 dagar i rad och är ledig 2) som är 3 mil kanske enkel väg. Så att du inte kan spara tror jag inte riktigt på.
 
Den mindre flaskan har antagligen fel storlek på kork. Och då kan jag inte hälla upp rätt mängd munskölj.
Mät upp munskjöljen du använder och ha ett mått med dig som du kan gå efter? Jag tänker att du kan använda vilken liten flaska som helst. Finns ju många varianter. Eller ta med dig enbart den mängden du ska skölja munnen med så kan det inte bli fel. Är ju bara att mäta upp och hälla i i vilken liten flaska som helst och ta med.

Och är det ett problem att hälla upp munsköljen när det är mörkt ute så häll upp den på helgen i fem små flaskor som är lätta att ta med under veckan.
 
Nej verkligen inte. Min släkting har en inkomst på 6000 kr efter skatt. Hon får 2000 kr i bostadsbidrag.

Hur mycket vill du kunna spara? Som är troligt att du kan spara? Att få ut runt 16 000 och bara ha lite utgifter är ju bra, har en vän som får ut 16 och hon har bostadsrätt, nära fullt belånad plus 2 hästar och hon roddar runt det. Kör till jobbet varje dag (hon jobbar 12 dagar i rad och är ledig 2) som är 3 mil kanske enkel väg. Så att du inte kan spara tror jag inte riktigt på.
Oförutsedda utgifter har ätit upp alla mina marginaler.
 
Mät upp munskjöljen du använder och ha ett mått med dig som du kan gå efter? Jag tänker att du kan använda vilken liten flaska som helst. Finns ju många varianter. Eller ta med dig enbart den mängden du ska skölja munnen med så kan det inte bli fel. Är ju bara att mäta upp och hälla i i vilken liten flaska som helst och ta med.

Och är det ett problem att hälla upp munsköljen när det är mörkt ute så häll upp den på helgen i fem små flaskor som är lätta att ta med under veckan.
Orkar inte krångla. Det är kämpigt nog att borsta tänderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 490
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 949
Senast: Saeta
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 359
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp