Samma sak varje dag... Vill förändra!

X_B

Trådstartare
Samma hjul som rullar dagligen. Samma tråkiga vardag! Visst nu är det ju inte exakt samma saker varje dag.. Men det känns så. Vissa dagar kan allt vara på topp & humöret glatt för att sen återgå till det "normala".
Jag är riktigt trött på detta. Vill inte att åren rullar på & jag ruttnar fast. Vill bort, vart som helst.
Börja om på ny kula på annan plats. Spelar som sagt ingen roll vart!
Säger man något om hur man vill till de människor man har runt om sig så är dom emot det.
Du har det ju bra här bla bla bla. De är väl dumt.. Osv.. Varför kan ingen acceptera vad JAG vill & känner.
Så förbannat trist. Känner mig instängd & klättrar på väggarna. Känns som man bara ser dagarna försvinna. Kalla det hjärnspöken eller vad ni vill. Åhh så frustrerad!
Känns som det är helt omöjligt att komma ur denna vardag & komma bort. Vart som helst. Flytta är ett måste för här är jag instängd. Jag blir gaaalen. Måste skriva av mig!
 
Säger man något om hur man vill till de människor man har runt om sig så är dom emot det.
Du har det ju bra här bla bla bla. De är väl dumt.. Osv.. Varför kan ingen acceptera vad JAG vill & känner.

Varför bryr du dig om vad omgivningen säger om du vill förändra något? Just do it. Flytta. Påbörja förändringarna. Fråga inte om "lov". Förvänta dig inte att andra ska göra det åt dig. Gör det själv. Fundera inte, bara sätt igång.

Frustration kommer av att inte lyssna på sig själv och inte göra det man vill. Så enkelt och så svårt.
 
Jo jag vet att det inte ÄR svårt utan att det bar är att GÖRA.
Mycket som måste funka för å flytta med 4benta. Både ett gäng kusar & vovvar.
Jag känner mig så instängd. Vet att andra inte bestämmer. Men vore skönt att ha något stöd när man väl berättar vad man vill.
Vill bara fly allt & komma bort. Känner ibland att det är för många måsten. Jag hatar MÅSTEN.
Ingen säger vad jag måste göra! Jag vet vad jag vill men man ska lyckas också.
 
Försöker även komma igång med studierna, då det just nu känns som den enda vägen att börja på.
Är dock inte lätt, skulle kunna hoppa på vilken utbildning som helst som är csn berättigad. Dock godkänenr ju inte komunen att man går vad som helst.
 
Kommunen äger ingen överprövningsrätt vid valet av utbildning för en enskild medborgare. Det gäller att man kommer in bara (grundläggande behörighet för studier) och med den stora utbyggnad av högskoleutbildningen finns det många utbildningar med lediga platser.

Dessutom en väldigt bra anledning att flytta till studieorten!
 
Senast ändrad:
Jag förstår att du känner dig bunden om du har många djur. Både ekonomiskt bunden och geografiskt. Finns det något sätt att minska ner antalet och göra det lättare med en förflyttning?
 
Känns som det är helt omöjligt att komma ur denna vardag & komma bort. Vart som helst. Flytta är ett måste för här är jag instängd.

Vill bara fly allt & komma bort. Känner ibland att det är för många måsten.
Försöker även komma igång med studierna, då det just nu känns som den enda vägen att börja på.

Vill du Från eller Till?

Om du främst vill Från för att du har för många måsten, så börja med att minska antalet måsten.

Om det är Till, så bestäm vart. Fly inte i blindo. Sätt upp ett mål, hitta vägen, gör en plan och sätt igång.
 
Jag vill både från detta stället & till något bättre. Kan flytta precis vart som helst.
Tyvärr kan man ej få lån till bostad utan då är det hyra man får börja med. Pga betanmärkningar behövs då borgenär. Vilket inte känns som är det lättaste eftersom ingen tycker/vill jag ska flytta härifrån.
Försöker hitta vägen. Känns som utbildning är priop ett att hoppa på & då få csn lån så man kan leva & studera.
Har varit FÖR mycket som hänt sista tiden. Jag vill börja om med MITT liv på en annan plats/stad.
 
Jag förstår att du känner dig bunden om du har många djur. Både ekonomiskt bunden och geografiskt. Finns det något sätt att minska ner antalet och göra det lättare med en förflyttning?

Jag har just nu några på ute på foder, men vill ändå ha en bra plan. Det kan ju hända att fodervärd inte kan ha kvar hästen ex. eller att jag helt enkelt vill ha tillbaka de. Underlättare ju lite om flytt blir aktuellt ändå tycker jag. Men som sagt vill alltid kunna ha mina djur hos mig.
 
Utbildning! Utbildning! Utbildning!
Se till att komma igång med utbildning, då har du biljetten till ett bättre liv, både nu och i framtiden. Utbildning kommer att göra dig mera flexibel, i val av bostadsort, arbetsgivare och livsval.
Lycka till, och studera hårt
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 290
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Åsa A
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 526
Senast: Unafraid
·
L
  • Artikel
Dagbok För ett tag sen så skrev jag att vi hade pratat om dagvård och att jag kanske skulle börja i ungefär mitten av september. Men har tänkt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 510
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp