Samma självrisk trots två olika skador?

Fibusen

Trådstartare
Detta har aldrig drabbat mig innan...

För 3 veckor sen var vi in till veterinären pga örat, återbesök och behandling ledde till att vi kom upp i 1700:-. Jag hade inte tid att vänta på direktreglering den dagen,så jag struntade i det då det skulle handla om max 200:-.

Nu har hon gjort illa sig i ögat och fick en akuttid idag. Eftersom dom förra besöken kom upp i självrisken,får jag då tillbaka summan för detta besök sen när jag skickar in allt,eller går det inte på en självrisk när det är 2 olika skador? Kliniken var osäker...

Jag kommer alltså få betala detta ögonbesök på plats nu,sen i efterhand skicka in dom förra räkningarna. Är på 2 olika kliniker.
 
Jag kan inte alla bolag utantill, men ex Agria och Folksam har självriskperiod 125 dagar (Eller vad det nu är) oavsett om det är samma eller nytt ärende.
 
Det spelar ingen roll hur många olika skador/sjukdomar det gäller - man betalar ändå bara en fast självrisk per period. Utöver det betalar man enbart procentdelen (om man nu inte har fast självrisk) tills perioden gått ut.
 
Åter igen har Folksam levererat! :D

Ett samtal,och nu är pengarna på väg,får tillbaka för hela besöket idag,för låg ju lite plus på självrisken för det vi var in med sist,så det jämnade ut sig med den rörliga delen. :banana:
Skönt! :banana:

Folksam är på bra humör idag! Dom ringde mig och sa att dom ersätter våra veterinärkostnader på 45 000 :bow:
 
Folksam är toppen. Jag har dom för första gången i mitt hundliv (dom försäkrade inte min förra ras). Jag bytte till dom för ett år sedan och oj vad dom gått back på mig sen Mini blev sjuk i höstas. Snabba utbetalningar och aldrig knotat om något.
 
Dom är verkligen toppen,aldrig något knyssel. Har det på andra hunden också,och tom veterinären velade på om dom verkligen skulle täcka en kastrering på honom när prostatan började krångla,då han var krypt. Vet trodde att dom kanske skulle ersätta en del,men inte allt,men dom tog allt utan att blinka. Lätta och trevliga att ha att göra med. Tom medicinen betalar dom. Haha,hon jag pratade med i dag sa: Sen då,var det nån medicin på det där också? Jaaa,det är några ögondroppar och sen nått smärtstillande... "Har du kvittot framför dig vad det gick på?" Ja,det ligger nog här i påsen... 198:-... "Ja,vad bra,då får du tillbaka för det med *jätteglatt*!" Öh,jaha,oj,får man det också? :p

Skäms nästan då det är första månaden dom dragit pengar för försäkringen nu den sista mars då vi fick 3 månader gratis när vi tecknade direkt hos uppfödaren...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 287
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 510
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp