Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det okej för allaandra att tycka att jag är dålig och att jag inte duger och att jag inte är bra nog men JAG får inte säga att det är så? Och varför är det helt normalt att andra inte lyssnar på mig men om jag på pekar det så har jag fel?
Så det är som att ALLA andra får ha kritik och tycka att jag inte duger. Men om JAG tycker att jag inte duger så är det fel fel fel? Även fast det ÄR så och det finns massa be vis att ANDRA inte tycker att jag duger. Men ifall jag försöker förklara att det känns som jag är värde lös pågrund av hur andra är och hur andra tycker då ska jag bara inte bry mig vad andra tycker. Fast om andra säger att jag INTE är värde lös då SKA jag lyssna på dom vad dom tycker? För då heltplötsligt så kan man tycka o lika bara?
Och samma sak om jag säger att andra inte lyssnar på mig eller att dom inte fattar då har jag fel. Men andra gör saker som be visar att dom INTE lyssnar och INTE fattar så får inte jag på peka det ändå för då är det ändå jag som har fel ENLIGT ANDRA.
Dett är exakt dethär jag inte fattar. Måste jag bara spela dum i huvudet och som att jag inte fattar helt uppen bara över tydliga saker? Varför?
 

Först; du har all rätt till dina känslor och att få uttrycka hur du känner. Om något hänt finns det ju inte bara ETT sätt som är "rätt" att känna på, utan olika människor reagerar och tänker olika i samma situation och det är precis lika rätt! Ibland kan det dock vara så att vissa sätt att känna och tänka på gör situationen enklare att hantera.

För mig kan känslor och tankar påverkas ganska mycket av hur andra människor tänker, känner och resonerar. Om jag då t.ex. tänker och känner på ett sätt som gör det väldigt jobbigt kan jag då ha stor hjälp av att någon annan visar mig hur man kan tänka på ett annat sätt, som gör situationen lite lättare. Och om jag t.ex. tycker att jag är dålig på något hjälper det mycket om andra säger att jag är bra på det.

Jag tror de flesta/alla som svarar i dina trådar VILL hjälpa och att du ska få må bättre, men vi utgår ofta ifrån vad vi själva mår bra av och då blir det fel ibland tyvärr.

Jag tycker att dina tankar och känslor är viktiga även när jag inte håller med om allt du skriver, så jag är ledsen om jag skrivit så att du känner dig ogiltigförklarad eller inte lyssnad på. Och samtidigt som du har all rätt i världen att känna som du gör, så önskar jag att du skulle få har lätta och trevliga känslor och tankar i huvudet istället.
 
Först; du har all rätt till dina känslor och att få uttrycka hur du känner. Om något hänt finns det ju inte bara ETT sätt som är "rätt" att känna på, utan olika människor reagerar och tänker olika i samma situation och det är precis lika rätt! Ibland kan det dock vara så att vissa sätt att känna och tänka på gör situationen enklare att hantera.

För mig kan känslor och tankar påverkas ganska mycket av hur andra människor tänker, känner och resonerar. Om jag då t.ex. tänker och känner på ett sätt som gör det väldigt jobbigt kan jag då ha stor hjälp av att någon annan visar mig hur man kan tänka på ett annat sätt, som gör situationen lite lättare. Och om jag t.ex. tycker att jag är dålig på något hjälper det mycket om andra säger att jag är bra på det.

Jag tror de flesta/alla som svarar i dina trådar VILL hjälpa och att du ska få må bättre, men vi utgår ofta ifrån vad vi själva mår bra av och då blir det fel ibland tyvärr.

Jag tycker att dina tankar och känslor är viktiga även när jag inte håller med om allt du skriver, så jag är ledsen om jag skrivit så att du känner dig ogiltigförklarad eller inte lyssnad på. Och samtidigt som du har all rätt i världen att känna som du gör, så önskar jag att du skulle få har lätta och trevliga känslor och tankar i huvudet istället.
Ja jag fattar hur du menar. Det är bara att det känns som det inte spelar nån roll vad jag gör eller hur jag känner så är det ändå fel. Men andra får på peka hur mycket somhelst att jag tänker fel och känner fel och massa sånt men om jag säger det så får jag kritik för det OCKSÅ.
Alltså inte att andra bara inte håller med för det fattar såklart jag också att man inte gör alltid. Men det bara är så o jämnt att denenda som INTE får säga nåt neggativt om mig är jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
815
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 020
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 629
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte fattar är varför det är så jävla mycket skillnad hur JAG ska tänka motför hur allaandra är OM MIG. Som några exempel...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 474
Senast: IzeUnicorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp