Sv: sår? eksem?
Jag har hittat något liknande på min hund i dag

Hon har fått ett område MITT PÅ ryggen. Jag har klippt bort så mycket hår jag kunde, har baddat henne med lite utspädd Molkosan och sedan haft på potatismjöl.
Hon har röda fläckar i ett område som är ungefär 10 x 20 cm mitt på ryggen. På vissa ställen har det blivit slemmig blod &- varblandad gegga. På det stället som är "värst" angripet så ser det ut som att en stor hårsäck har släppt och det blivit ett hål rakt in i ryggen på henne
Det har bara blossat upp över natten mer eller mindre. Förmodligen uppkom det av att hon tog ett dopp i sjön häromdagen när det var så himla varmt.
Jag kan inte komma på någonting annat som gjort att detta uppkommit. (Hon har inte fått någonting annat att äta än det normala. Hon har inte träffat andra hundar, katter, hästar eller liknande. Bett från mygg eller liknande har jag svårt att tro när området är så pass stort.) Hon har heller inte kliat sig mer än normalt.
Jag tänkte tyvärr aldrig så långt som att hon skulle reagera så hårt på att bada i sjön. Hon gjorde nämligen inte det förra sommaren när hon badade vid 2 tillfällen. Nu har jag iofs bara haft henne i nästan 2 år av hennes totala 11 år...
Jag känner mig ungefär som världshistoriens sämsta hundägare!
Ska ringa veterinären i morgon bitti, tycker att området är så pass stort över ryggen så jag vågar inte köra några "hemmakurer" för att se om det blir bättre. Dessutom är hon så gammal att jag är rädd att läkningsprocessen tar lång tid, och då är nog risken att hon kliar upp sig värre innan...
Sedan jag hade på henne potatismjöl för nån timme sedan har hon nästan helt slutat klia sig!