Bukefalos 28 år!

sår och hälta.

K

knasigare

Min häst har lyckats att få ett vad jag tycker djupare sår vid kronleden ungefär. Det ser ut som han skurit sej på en vass kniv eller nåt, det är nämligen väldigt rakt och fint om man kan säga så runt 1½cm långt och inte särskillt brett alls. Hästen ömmar när jag tar på det och haltar mest i vänster varv. Såret sitter på vänster fram.

Nu undrar jag lite eftersom hästen var såpass öm när jag tryckte och kände om det kan vara därför han haltar? Hästen är även lite lite svampig i senskidan. Varm var han i alla benen så svårt att säga, lika värme i alla iallafall.

Om det här såret är såpass djupt att det kommit åt senor eller vad som nu finns där, skulle det varit svullet då runt omkring kronleden eller behöver det inet vara det?

Är lite orolig, just nu står han i en liten hage med bandage på sej, mest för stödets skull.
 
Sv: sår och hälta.

Varför ringer du inte och rådfrågar en vet? Det känns ju som det bästa valet :)
 
Sv: sår och hälta.

Självklart gör jag det men jag vill ha andra åsikter, vill ha många åsikter. Sen kanske det finns nån här som vart med om att ha sår där.

Är väl det som forumet är till för..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 943
Senast: Fiorano
·
Hästvård Mitt 3-månaders föl rev sig på insidan av skenan vänster fram för ett par veckor sedan. Såret är ca 2x2 cm, inte djupt, inte infekterat...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp