Bukefalos 28 år!

sår som vägrar läka

Mirre

Trådstartare
Har sår på armen som vägrar läka. Började med att jag var öm just där, hade då som en bula som var röd och varm. Antar att det är nåt myggbett som blivit infekterat eller nåt.

Tvättade med asolsprit och satte på plåster med sprit på. Tänkte att det skulle dra ur det sas, och det blev bättre. Det är inte lika svullet och rött, men det blir bara en skorpa på ytan och samlas en massa kladd under. Så fort man petar lite på det så kommer det ut en massa klet. (Skitäckligt jag vet)

Ska man bara vänta ut det eller vad ska jag göra?
 
ibland blir det bara ett sår som vägrar läka och är lite geggigt utan att det direkt sprider sig, så det låter som att det skulle kunna vara det
 
Har sår på armen som vägrar läka. Började med att jag var öm just där, hade då som en bula som var röd och varm. Antar att det är nåt myggbett som blivit infekterat eller nåt.

Tvättade med asolsprit och satte på plåster med sprit på. Tänkte att det skulle dra ur det sas, och det blev bättre. Det är inte lika svullet och rött, men det blir bara en skorpa på ytan och samlas en massa kladd under. Så fort man petar lite på det så kommer det ut en massa klet. (Skitäckligt jag vet)

Ska man bara vänta ut det eller vad ska jag göra?

Kan du inte lägga ut en bild på det, så kan jag säga om det är Svinkoppor! Hur länge har du haft såret? Jag hade svinkoppor i ett sår precis vid munnen som pågick från oktober-mars! De läkte lite, men kom tillbaka hela tiden. Var hos läkare och fick penicillin, inget hjälpte. Sen tvättade jag det varje dag och smörjde såret med Inotyol-salva och de var det ända som hjälpte. Nu har jag varit bra sen i mars, men fick tyvärr ärr efter det.

Mitt höll sig på samma ställe och spred sig inte någon annanstans. Ingen i min familj blev smittad heller. Var noga med hygienen och tvätta bort skorpan och "kletet" 2 gånger om dagen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Maoam
·
E
Hästvård Min häst har ett litet sår, ungefär som min lillfingernagel, på utsidan av höger bakben, ungefär tio centimeter ovanför kotan, som...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: valtýr
·
E
Hästvård I augusti fick hästen ett litet sår på baken (på skinkan, ca 5 cm från svansen på sidan liksom) , någon annan häst hade uppenbarligen...
Svar
15
· Visningar
1 467
Senast: Egonson
·
D
Hästvård Idag hade min häst haft nåt fuffens för sig, staketet hade pajjat och stallägaren sa att min häst troligen gått omkull på nåt sätt...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp