Sås to be, or not to be?

Är sås livet?


  • Antal omröstningsdeltagare
    210
  • Omröstning stängd .
Hmm.. Jag lagar sallan sas, men det ar kanske for att sas kanns som nagot man har till kottratter (eller kottersattningar), for att typ.. gora en tallrik med kott och potatis mindre torr? (Hata mig inte for mycket, det var den matlagning jag vaxte upp med!)

Jag ar vegetarian sedan manga ar, och kan inte tanka pa manga matratter dar sas ens skulle passa, savida vi inte raknar hummus och typ tsatsiki som saser?
 
Hmm.. Jag lagar sallan sas, men det ar kanske for att sas kanns som nagot man har till kottratter (eller kottersattningar), for att typ.. gora en tallrik med kott och potatis mindre torr? (Hata mig inte for mycket, det var den matlagning jag vaxte upp med!)

Jag ar vegetarian sedan manga ar, och kan inte tanka pa manga matratter dar sas ens skulle passa, savida vi inte raknar hummus och typ tsatsiki som saser?
Tzatsiki, hummus, fetaoströror... Allt sånt går under subkategorin till sås; "gukka". Gukka förgyller också livet, kan ätas med mat, bröd eller grönsaker!
 
Rydbergs bea 👌
Sås är gött 😋
Om det inte är någon fancy snusksås med vin, svamp eller annat guck 😑
 
Hmm.. Jag lagar sallan sas, men det ar kanske for att sas kanns som nagot man har till kottratter (eller kottersattningar), for att typ.. gora en tallrik med kott och potatis mindre torr? (Hata mig inte for mycket, det var den matlagning jag vaxte upp med!)

Jag ar vegetarian sedan manga ar, och kan inte tanka pa manga matratter dar sas ens skulle passa, savida vi inte raknar hummus och typ tsatsiki som saser?
Vi äter mest vegetariskt här hemma och det blir ju mycket grytor, som redan är ”såsiga”, men typ om man gör bönbiffar eller grönsaksbiffar behövs absolut sås tycker jag. Åtminstone någon kall örtsås.
 
Hmm.. Jag lagar sallan sas, men det ar kanske for att sas kanns som nagot man har till kottratter (eller kottersattningar), for att typ.. gora en tallrik med kott och potatis mindre torr? (Hata mig inte for mycket, det var den matlagning jag vaxte upp med!)

Jag ar vegetarian sedan manga ar, och kan inte tanka pa manga matratter dar sas ens skulle passa, savida vi inte raknar hummus och typ tsatsiki som saser?
Jag äter vegansk mat och äter alltid sås till mat som inte är såsig i sig själv. Typ falafel, bönbiffar, lasagne, paj osv.
 
Ibland, till vissa maträtter. Jag har lite svårt för den allmänna vurmen för gräddiga såser, även om en god svampsås eller liknade kan uppskattas. Men vi ska inte tala om bearnaisesås, helt obegripligt att den höjs till skyarna som guds gåva till maten typ.
Hu!
Hear, hear!

Bearnaisesås, det värsta jag vet.

Jag kan uppskatta en god hollandaisesås (hemgjord, från grunden), en svampsås eller för all del en tomatsås.
 
Jag äter vegetariskt och gärna olika grönsaksbiffar. Min nöd-sås är lätt creme fraiche med sötsur chilisås. Smakar mycket bättre än det låter, jag var lite skeptisk innan jag testade men blev snabbt övertygad om hur gott och enkelt det var.
 
Ibland, till vissa maträtter. Jag har lite svårt för den allmänna vurmen för gräddiga såser, även om en god svampsås eller liknade kan uppskattas. Men vi ska inte tala om bearnaisesås, helt obegripligt att den höjs till skyarna som guds gåva till maten typ.
Hu!

Preach it sistah! Fattar inte varför alla tycker bea är så gott :yuck:

Jag är ganska neutral vad gäller såser. Vissa rätter måste man dock ha mycket sås till, som köttbullar med potatis och lingonsylt, dillkött, lammstek, en god lite blodig köttbit med potatisklyftor. Sedan är jag förtjust i kalla såser som tsatsiki (kan ätas med allt!) eller bara creme fraiché med söt chilisås. Till fish n'chips är mycket remouladsås ett måste.

Shit nu är jag hungrig :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade en dikt som jag tycker är så klok och så vacker att jag vill dela den med någon. Har även bett min svägerska läsa den på...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 347
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 974
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp