Schabrak som håller länge!

Bukefalos 30 år!

Jag har kört Eskadrons 'cotton' linje i många år och de håller färg loch form mycket bra. Iom slät bomull mot hästen så fastnar inte hår på samma sätt.

(Eskadron och Eqiline var de enda som hade nog utskärning för manken för atr min förra häst inte skulle få tryckskador)

Intressant att ingen nämnt Cavalleria Toscana eller Vestrum? Är de bara dyra pga märkeshype eller är det någon som tycker de är värda priset?

Intressant att ingen nämnt Cavalleria Toscana eller Vestrum? Är de bara dyra pga märkeshype eller är det någon som tycker de är värda priset?
Har inte haft några själv men de i min närhet som har haft har sålt dem igen då passformen inte varit bra, de har rört sig under ridning och åkt ner och tryckt på manken och stuckit ut från sidorna bakom sadeln.

Jag föredrar också Equiline och Mias, men jag har några Equiline som jag tycker fått lite dassig färg efter några år. Lite tråkigt mtp priset. Har dock fyndat många på rea, bl a min närmsta Granngården-butik sålde ut sina för några år sedan på rea till 70%. 🥳 Mias håller färgen bättre, men jag köper fortfarande Equiline ändå då jag tycker de ligger bra, speciellt på hästar med mkt manke.

Mia RS och Eskadron håller bäst tycker jag! Har ett par Mias som är 10 år gamla och har varken släppt färg eller blivit nopriga.

Mina äldsta schabrak är 23 år gamla och de är endast lite nötta i vissa sömmar. Jag hade dom själv som barn och nu har min dotter ärvt dem till sin ponny. Vet ej märke men hållbara är dem iallafall :D
Jag tycker ändå att schabrak från tex Hö*ks har en bra hållbarhet för det priset de säljs för.

Småquiltade bommullsschabrak! Har flera som jag haft i många år. Tvättas på skontvätt då o då men ingen frekvent tvättning, jag är ett fan av att borsta och torka av dem sen lufttorka (aldrig maskintorka).

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka