Schäferavlen i Tyskland

Jag har fått för mig att de var sundare i sin avel där, antar att jag har fel? :crazy:
 
Jag har märkt att de flest schäfrar där är både snygga OCH bra mentalt, alltså är som vad vi kallar "bruksschäfrar i mentalitet. (Jag har ju bara sett de "stora" avelshundarna när jag tex var på VM i Ulm förra året). Alltså är aveln bättre där som jag ser det. Jag trodde dessutom att vallhundarna (de vallar ju med schäfer där fortfarande) inte skulle se nå't ut för världen, men de faktiskt också snygga!!

Tolvis
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Finns det någon här som har åkt till Tyskland med en Staffe? Vilken form av mental test behöver man göra för att få ta med sig...
Svar
4
· Visningar
1 218
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
265
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 062
Senast: hollypolly
·
Mat Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 117
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp