Tips på schampo när man har hårt vatten?

Behöver man särskilt schampo när vattnet är hårt? Varför?
Vi har ca 15dH och jag har aldrig reflekterat över det, men tar gärna emot info i ämnet! Jag använder just nu Apoteket hjärtats egna schampo, tycker det är bra iaf.
 
Ja mitt hår är färgat. Anledningen till att jag undrar är att när jag är hemma i Skåne (bor i Dalarna nu)blir mitt hår mycket mjukare när jag tvättar håret. När jag tvättar det här i Dalarna blir det bara torrt och frissigt. Och vi har tydligen hårt vatten här och vad jag läst mig fram till, är att det tydligen kan bli så när man har hårt vatten..
 

Liknande trådar

Relationer Dotterns sambo tycker att det är totalt värdelöst att få schampo och andra hygienprodukter. "Det kan väl ingen bli glad över"? Jag blir...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 522
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Hej Jag har ett hår som blir flottigt väldigt fort och ser fettigt ut efter bara någon dag. Jag duschar håret 2 gånger i veckan då jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 677
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 033
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri. Samma med deo vad det...
2
Svar
30
· Visningar
1 613
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp