"screenshotta" från film..

D

Drusilla

jo, nu är det så att jag har ett par filmer i avi-format som jag vill spara bilder från. men som väl dom flesta vet funkar det ju inte att screenshotta när man spelar dessa filmer... blir bara en svart ruta. däremot funkar det om filmklippen är i mov-format t ex.
så, nu undrar jag såhär. finns det något som helst sätt att spara bilder (screenshotta eller nåt annat sätt) från avi-filmer, alternativt göra om avi-filmerna till annat format, som går att screenshotta från?
så jäkla trött på det här nu, snälla hjälp! :]
 
Sv: "screenshotta" från film..

T.ex. mediaspelaren vlc har en snapshot-funktion.
Du kan också testa att pausa filmen, dra hela filmytan utanför skrämen, tillbaka och sedan print-screen, det fungerar ibland. :)

VLC är värd en nerladdning hur som helst.
 
Sv: "screenshotta" från film..

vlc använder jag funkar fin fint :D
 
Sv: "screenshotta" från film..

sällan man har problem med vlc... bara .3gp filerna ifrån min mobil och vissa .mp4 filer den har problem med. och vissa wmv också.
 
Sv: "screenshotta" från film..

okej, vad är då VLC och hur får jag tag på det?
det går inte att konvertera avi till mov eller så då?
 
Sv: "screenshotta" från film..

tackar. så, nu är det installerat och klart.
ehm, lite korkad, hur ska jag göra nu då om jag vill spara en bild?
hittar inte riktigt vart den här fuktionen finns...
 
Sv: "screenshotta" från film..

Går för övrigt att "screenshotta" med Windows Moviemaker också. Bara att importera filen där, dubbelklicka för att få igång den i den interna spelaren, leta reda på stället man vill "screenshotta" och sen trycka på knappen med en kamera på nere till höger under spelaren och välja var man vill spara och i vilket format...
 
Sv: "screenshotta" från film..

Förutsatt att det finns i versionen du laddade hem och inte flyttats etc: Video, Snapshot

Välj också var det ska sparas i Settings, Preferences, Video, Video snapshot directory.
 
Sv: "screenshotta" från film..

hmm mitt är på svenska men... video -> skärmbild, antar jag.
när jag klickar där, visas bilden uppe i vänstra hörnet ett par sekunder, sen försvinner den. och inget mer händer liksom. har varit in på inställningar och valt vart bilden ska sparas också... men den hamnar inte där? vad gör jag för fel? :/ är det några fler inställningar som måste göras...?
 
Sv: "screenshotta" från film..

Försäkra dig om att du valt att spara inställningarna efter att du matat in katalogen etc. Det betedde sig lite knepigt för mig också först innan den faktiskt började spara. Bilden ska visas uppe i hörnet som du säger, så det är rätt funktion i alla fall. :)
 
Sv: "screenshotta" från film..

moiran skrev:
Går för övrigt att "screenshotta" med Windows Moviemaker också. Bara att importera filen där, dubbelklicka för att få igång den i den interna spelaren, leta reda på stället man vill "screenshotta" och sen trycka på knappen med en kamera på nere till höger under spelaren och välja var man vill spara och i vilket format...

åh, tack, du är en ängel! ^^
 
Sv: "screenshotta" från film..

Elftor skrev:
Försäkra dig om att du valt att spara inställningarna efter att du matat in katalogen etc. Det betedde sig lite knepigt för mig också först innan den faktiskt började spara. Bilden ska visas uppe i hörnet som du säger, så det är rätt funktion i alla fall. :)

åh, jag blir inte klok på detta. tryckte på spara när jag ändrade, det är jag HELT säker på. testade nu igen och nu funkade det... :P tack!!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 288
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 005
Senast: Hedinn
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp